تولید تله‌تئاتر با موضوع شهدا در صدا و سیمای زنجان
کد خبر: 3914466
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

تولید تله‌تئاتر با موضوع شهدا در صدا و سیمای زنجان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان پاسداشت و نشر ارزش‌های متعالی دفاع مقدس و گنجینه عظیم آن را جهاد الهی و یک وظیفه دینی و ملی خواند و گفت: تله‌تئاتر با موضوع شهدا در صدا و سیمای زنجان تولید می‌شود.

تولید تله‌تئاتر با موضوع شهدا در صدا و سیمای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، محسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در جلسه اتاق فکر چلمین سالگرد دفاع مقدس و هماهنگی برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان، پاسداشت و نشر ارزش‌های متعالی دفاع مقدس و حفظ و نشر گنجینه عظیم آن جهاد الهی را وظیفه دینی و ملی دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از آن معارف ناب و بی‌نظیر، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، عالمانه و هوشمندانه است و می‌طلبد که از همه ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای دستگاه‌های درگیر در دفاع مقدس برای تبیین و معرفی آن استفاده شود و از این طریق تشنگان حقیقت را سیراب ساخت.

رئیس رسانه استانی تکمیل آرشیو  منابع ارزشمند صوتی و تصویری سال‌های مقاومت را به‌عنوان گنج‌های تاریخی ذی‌قیمت مهم دانست و گفت: مسلما اهمیت انجام این کار در سال‌های آینده مشخص می‌شود و نسل‌های آینده این کشور اسلامی با دیدن تصاویر این گنجینه ارزشمند به سلحشوری‌ها و حماسه‌سازی‌های نسل‌های ابتدایی انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند.

لطیفی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه های مختلف برنامه سازی ابراز کرد: 22 عنوان برنامه در حوزه سیما به همین منظور در دست تولید و پخش است که از اهم آنها می‌توان به تولید تله‌تئاتر سه اپیزودی با موضوع شهید باکری، تولید مجموعه مستند نشانه‌ها و برنامه ترکیبی طلیعه عشق در کنار پخش هفتگی ده‌ها فیلم سینمایی با موضوع جنگ تحمیلی اشاره کرد. همچنین 14 محور برنامه‌سازی در معاونت صدا در قالب نمایش، کتاب صوتی، مسابقه مستند گزارشی و روایت شیدایی مورد تصویب قرار گرفته است.

این مسئول از تولید و نشر 113 مورد موشن گرافیک، اینفوگرافی، روزنگار دفاع مقدس، استاپ موشن، ویدئو و صفحه ویژه در معاونت مجازی مرکز و تهیه و تولید 5 اثر فاخر موسیقی با موضوع شهدای غواص خبر داد.

وی تهیه گزارش های خبری در عناوینی مانند فرزند 40 شهید، 40 شهید شاخص، 40 عکس خبری در کنار تولید و پخش 9 عنوان گزارشی ویژه را از اقدامات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز اعلام کرد.

حجت‌الاسلام بیگدلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه انصار المهدی(عج) زنجان هم هشت سال دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ حماسه، معنویت و دینداری ملت بزرگ ایران دانست و گفت: در سایه الطاف بیکران الهی و رهبری داهیانه و انفاس قدسی حضرت امام خمینی (ره) و جان‌فشانی فرزندان رشید، بصیر، مومن و فداکار این سرزمین آن حماسه بزرگ رقم خورد و در سپهر عزت و کرامت ایران اسلامی چون خورشید فروزان روشنی بخش امروز و فردای نسل‌های جوان و آینده‌سازان انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: هر چند در طول قریب به چهار دهه پس از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس، با همت صدا و سیما شاهد تلاش های صادقانه و ماندگاری در تحقق ماموریت و رسالت انتقال معارف دفاع مقدس بودیم، لیکن با توجه به عظمت، وسعت و عمق ارزشهای دوران دفاع مقدس نیازمند حضور موثر همه دستگاههای فرهنگی برای ایجاد  نهضتی فراگیرتر جهت بسط مفاهیم و ارزش‌های دفاع‌مقدس  هستیم.

بیگدلی اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم تقارن دارد؛ لذا باید تلاش کنیم تا معارف دفاع مقدس را که الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست به خوبی برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین کنیم.

 وی تصریح کرد: اگر مطالعه دقیق و بدون تعصب نسبت به دفاع مقدس داشته باشیم، می بینیم که در تاریخ معاصر ما هیچ نقطه ای بلندتر از دفاع هشت ساله ملت ایران وجود ندارد؛ لذا الگوگیری از دفاع مقدس می تواند برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت خوبی باشد.

در ادامه این جلسه فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش، جانشین سپاه انصارالمهدی استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  و همچنین معاونان حوزه‌های تولیدی مرکز  هر یک به بیان نظارت و پیشنهادات خود در حوزه برنامه‌سازی برای مناسبت  و همچنین نحوه برگزاری کنگره بزرگداشت 3535 شهید استان پرداختند .

انتهای پیام
captcha