ضرورت مبارزه بین‌المللی با باندهای موادمخدر
کد خبر: 3906335
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

ضرورت مبارزه بین‌المللی با باندهای موادمخدر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید به لزوم پاکسازی مناطق آلوده از حیث وجود خرده‌فروشان و معتادین متجاهر، فرهنگ‌سازی با محوریت مباحث دینی در جامعه به منظور پیشگیری، مبارزه ملی و بین‌المللی با باندهای بزرگ مواد مخدر را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: برای مقابله و پیشگیری از مواد مخدر و مصرف آن با دیگاه فرهنگ مذهبی و شرایط کشور نیاز به برنامه‌ریزی بر پایه سه محور وجود دارد.

وی لزوم پیشگیری از ورود جوانان و نوجوانان در حوزه موادمخدر را مورد تأکید قرار داد و افزود: مصرف مواد مخدر از جهات مختلف از جمله جسمی، روحی، افتصادی، فرهنگی و... مضر است، همه مردم از مضرات موادمخدر آگاه هستند، اما گاه افراد به گمان اینکه آنان معتاد نخواهند شد گرفتار این معضل می‌شوند.

قربان‌پور بااشاره به این مطلب که پیشگیری از طریق نهاد خانواده و به صورت فردی بهتر صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برای نهادینه شدن این جریان فرهنگی باید اقدامات هدفمندی انجام شود، نیاز است تبیین حقایق کار، روشن کردن مضرات آن برای جامعه، نشان دادن الگوهایی که بعد از مصرف با چه پیامدهایی مواجه شدند مورد توجه قرار گیرد.

وی لزوم آشنایی خانواده‌ها با تبعات اعتیاد و موادمخدر را متذکر شد و افزود: متأسفانه نظام اقتصادی برخاسته از اعتیاد سودآور و تجارت اعتیاد از سلاح هم پر سودترست، قطعا باندهای کلانی وجود دارد که عرضه مواد مخدر را به صورت بین‌المللی و به دنبال آن ملی هدایت می‌کنند؛ ازاین رو مقابله با این جریان باید بسیار جدی گرفته است.

قربان‌پور بیان کرد: لازم است مقابله با باندهای کلان کشور در سطح ملی باید در دستور کار قرار گیرد؛ چراکه این باندها منشا توزیع و پخش مواد مخدر هستند و در سطح وسیع تر نیز نیاز است با مجامع بین‌المللی نیز برای مبارزه با کلان باندها هم همکاری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به وجود خرده‌فروشان و نیاز مقابله با این حوزه اظهار کرد: در کنار مقابله با باندهای گسترده، بسیار ضروری است شرایط و محیط برای خورده فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر نیز ناامن شود که برای این منظور نیاز است محله‌های تجمع این افراد شناسایی و مبازره قاطعانه صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha