نگاهی به فعالیت‌های بهاری اداره قرآن، عترت و نماز ارتش
کد خبر: 3905314
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

نگاهی به فعالیت‌های بهاری اداره قرآن، عترت و نماز ارتش

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: از همان آغاز ویروس کرونا در کشور، فعالیت‌های خوبی را در زمینه آموزش قرآن چون برگزاری دوره‌های قرائت، حفظ قرآن و حدیث و مفاهیم و دارالتحفیظ‌ها به صورت مجازی داشتیم، چنان که این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم و کوچ از برنامه‌های حضوری به سمت فضای مجازی و برگزاری دوره‌های متنوع و مختلف داشتیم.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره  قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: از همان آغاز ویروس کرونا در کشور، فعالیت‌های خوبی را در زمینه آموزش قرآن چون برگزاری دوره‌های قرائت، حفظ قرآن و حدیث و مفاهیم و دارالتحفیظ‌ها به صورت مجازی داشتیم، چنان‎که این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم و از برنامه‌های حضوری به سمت فضای مجازی کوچ کردیم و دوره‌های متنوع و مختلف برگزار کردیم.

وی با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان، ادامه داد: طی این ماه، 14 برنامه‌ و طرح با موضوعات متنوع چون هر خانه یک مسجد، روزه اولی‌ها، احکام خانواده‌ها، قرائت تقلیدی، حفظ قرآن و محافل انس با قرآن، جزءخوانی و ... اجرا شد که بعضی نیز با استقبال خانواده‌ها روبرو بود.

میدانی با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان، اظهار کرد: طی جلساتی که با رؤسای مراکز قرآن، عترت و نماز ادارات و مدیران در سازمان داشتیم مقرر شد، تا مرحله مقدماتی مسابقات قرآن در تمام یگان‌های ارتش نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی ادامه داد: بنابراین فاز اول مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، اذان و مفاهیم بر اساس تفسیر نمونه جزء بیستم آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در حال برگزاری است. مرحله سراسری مسابقات نیز در صورت مساعد بودن فضای کشور در زمینه ویروس کرونا و همچنین اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، در غیر این صورت به صورت مجازی خواهد بود.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره، گفت: همچنین نهمین دوره جشنواره حدیث برای نخستین‌بار، با رویکرد جدید و ویژه فرزندان زیر 15 سال در چهار سطح پیش‌دبستانی، ابتدایی(پایه اول تا سوم)، دور دوم ابتدایی (پایه سوم تا ششم) و متوسطه اول(هفتم تا نهم) براساس کتاب‌های ویژه این مقاطع برگزار شد که اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در تابستان انجام خواهد شد.

میدانی با اشاره به بخش نماز و فعالیت‌های این زمینه، اظهار کرد: طی ایام کرونا تمام فعالیت‌های حوزه مسجد و نماز به فضای مجازی منتقل شد، به گونه‌ای که با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در قالب سخنرانی‌های کوتاه، ویدئو تهیه شد که در کانال‌های اطلاع‌رسانی منتشر شد که با بازخورد خوبی همراه بود، اما پس از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مساجد، نمازهای جماعت نیز در مساجد برگزار شد.

وی در پایان با گریز به برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن ایران و عمان که به میزبانی سپاه پاسداران طی امسال، گفت: این مسابقات شامل منتخبان ارتش، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در رشته‌های حفظ کل و 20، 10 و 5 جزء است که پس از قطعیت برگزاری آن و اعلام زمان آن اردوی انتخابی و آمادگی برگزار خواهد شد. از هر نیرو چهار نفر از حافظان برتر در مجموع چهار رشته به این مسابقات اعزام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha