تأمین اعتبار کمیته‌های علمی و آموزشی حوزه ایثارگری در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: 3898527
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

تأمین اعتبار کمیته‌های علمی و آموزشی حوزه ایثارگری در دستور کار قرار گیرد

معاون استاندار لرستان با تأکید بر این‌که کمترین خدمت به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها اجرای صحیح قانون و دفاع از حقوق تعریف شده آن‌هاست، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید در تأمین اعتبار کمیته‌های علمی، آموزش و پایان‌نامه‌های مربوط به ایثارگری را در دستور کار خود قرار دهد.

تامین اعتبار کمیته‌های علمی و آموزشی حوزه ایثارگری در دستور کار قرار گیردبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سه‌شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان با بیان این‌که انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره)  پایه‌گذاری و با همت و یاری مردم شکل گرفت، گفت: خون شهدای هشت سال دفاع مقدس سبب استواری نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی افزود: از آنجا که شهدای انقلاب اسلامی با ایثار خون خود و ازخودگذشتگی‌های خانواده‌های آنان در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، اهداف نظام را پایدارتر از همیشه کرده‌اند باید خانواده‌های معظم شهدا تکریم شوند.

معاون استاندار لرستان با تأکید بر این‌که حفظ فرهنگ ایثار و شهادت باید با مستندسازی و روایتگری خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تاریخ انقلاب ماندگار شود، اضافه کرد: فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت باید به روش‌های جالب، جذاب و واقع‌گرایانه از نسل فعلی به نسل آینده منتقل شود چون در این‌صورت است که به نظام انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان(عج) هیچ گزندی نمی‌رسد.

ثمینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی را بزرگ جانباز نظام اسلامی دانست و گفت: به‌خاطر ایثار و از خودگذشتگی پرچم‌داران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم که از کیان نظام و حرم معصومین(ع) دفاع کردند باید قدردان و قدرشناس باشیم.

وی به لزوم اجرای قانون برای خدمت به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها تأکید کرد و گفت: کمترین خدمت به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها اجرای صحیح قانون و دفاع از حقوق تعریف شده آن‌هاست، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در تأمین اعتبار کمیته‌های علمی، آموزش و پایان‌نامه‌های مربوط به ایثار و ایثارگری را در دستور کار خود قرار دهد.

گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان برگزار می‌شود

همچنین، سید‌حسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این نشست، در نصب تصاویر شهدا در ورودی و خروجی شهر‌های استان، اجرای مصوبه‌ آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم ایثار و شهادت، دیدار از ایثارگران شاغل و بازنشسته را بخشی از مصوبات این کمیته در سال گذشته ذکر کرد و گفت: همچنین گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس که در هفته دفاع مقدس برگزار شد، مجدداً امسال نیز برگزار خواهد شد و نتیجه دانشنامه دفاع مقدس که توسط دانشگاه لرستان و استانداری در حال اجراست و به‌دلیل مشکل بودجه‌ای تا به حال ابلاغ نشده است، نیز از دیگر مصوبات کمیته ایثارگری لرستان بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان بیان کرد: حدود یک هزار و ۷۹ فرزند ایثارگر در آزمون استخدامی فرزندان ایثارگر شرکت کردند که ۱۴۰ نفرشان قبول شدند و مشغول به کار یا در حال مراحل گزینش هستند و در رابطه با تسهیلات اشتغالزایی حدود ۷۹۰ نفر از ایثارگران تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از طرف بنیاد شهید استان لرستان حدود هشت هزار جلد کتاب به غرفه ایثار و شهادت کتابخانه الغدیر خرم‌آباد تحویل داده شده تا عموم مردم به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

نازاریان گفت: در سیل ۹۸ که در شهرستان پلدختر رخ داد، به همراه کارکنان بنیاد شهید استان در شهرستان پلدختر حاضر شدیم و ایثارگران عزیزی که خسارت داده بودند به آن‌ها سرکشی کردیم که تقریباً حدود بیش‌ از ۴۲۵ نفر از ایثارگران استان خسارت‌دیده بودند و در قالب نقدی و وام قرض‌الحسنه به آن‌ها رسیدگی کردیم.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا همان ابتدا با توجه به این‌که ایثارگران ما قشر خاصی هستند و مخصوصاً جانبازان که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستند این افراد شناسایی شدند و از سوی معاونت بهداشت و درمان، بسته‌های مورد نیاز بهداشتی را طی چند مرحله در اختیارشان قرار دادیم و حدود یک‌هزار و ۳۰۰ ماسک به خانواده ایثارگران تحویل داده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان با اشاره به اجرای کمک مؤمنانه در کل استان، گفت: توسط خیران و برخی از پایگاه‌ها مثل شهید پاپی شهرستان ازنا، بسته‌های مواد غذایی همراه با عکس شهدا به افراد نیازمند تحویل داده شد و از طرف بنیاد شهید استان مواد ضدعفونی به‌صورت یک روز در میان در اختیار ایثارگران استان قرار داده شد.

انتهای پیام
captcha