کنترل کرونا در لرستان / فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان رعایت شود
کد خبر: 3895624
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

کنترل کرونا در لرستان / فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان رعایت شود

معاون استاندار لرستان با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، گفت: آمارها حکایت از کنترل بیماری کرونا در استان دارد که نتیجه مجموعه اقدامات و همکاری‌های خوب مردم، صنوف، دست‌اندرکاران، کادر درمانی و سایر عوامل است.

کنترل کرونا در لرستان / فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان رعایت شودبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان پنجشنبه، یازدهم اردیبهشت در جلسه ویدئو کنفرانس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: طبق گزارشات واصله از دانشگاه علوم پزشکی آمارها حکایت از کنترل بیماری کرونا در استان دارد که نتیجه مجموعه اقدامات و همکاری های خوب مردم، صنوف، دست‌اندرکاران، کادر درمانی و سایر عوامل است.

وی با اشاره به این‌که تصمیمات استانی به تبعیت از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است، افزود: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی به ستاد استانی مبنی‌بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با توجه به در پیش بودن روز و هفته کارگر، هرگونه تجمعی که منجر به شیوع بیماری کرونا شود ممنوع است.

ثمینی تأکید کرد: برنامه‌ریزی آموزشی تحت عنوان شبکه شاد که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است در بخش‌هایی که تحت پوشش نیستند، دستگاه‌های اجرایی مخابرات، زیرساخت و آموزش و پرورش مشکلات موجود را رفع کنند و ستاد مشارکت‌های مردمی با همکاری مردم و خیرین در زمینه تهیه تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و خانواده‌هایی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، اقدام کنند.

معاون استاندار لرستان با بیان این‌که کماکان اصل بر رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، اضافه کرد: در رابطه‌با حمل و نقل عمومی دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغی به فرمانداری ها و شهرداری های سراسر استان، تأکید بر رعایت اصول بهداشت فردی و استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی دارد.

وی تصریح کرد: به‌منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، این افراد طی چند روز آینده از سطح شهرها جمع‌آوری و پس‌از انجام تست بیماری کرونا، در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت درمان قرار گرفته و در غیر این‌صورت به نقاهتگاه ماده ۱۶ به‌منظور نگهداری و مراقبت منتقل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha