ضرورت تقویت نهضت مسئله‌محوری در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان
کد خبر: 3880174
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

ضرورت تقویت نهضت مسئله‌محوری در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت نهضت مسئله‌محوری در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، از دانشجویان خواست در زمینه نشریات علمی، فرهنگی و تربیتی و مباحث مرتبط با معرفت‌افزایی به‌ویژه مباحث مهدویت، فعالیت و مشارکت بیشتری داشته باشند.

مسئله‌محوری در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان تقویت شودبه گزارش ایکنا از لرستان، در هفتمین دوره آموزشی و تربیتی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز خرم‌آباد، که پنج‌شنبه، اول اسفند ماه در دانشگاه لرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام امین فاطمی‌نیک، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان بر ضرورت تقویت نهضت مسئله‌محوری در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان، تأکید کرد و گفت: دروس ارائه شده در راستای تقویت ابعاد معنویت و همچنین تقویت نهضت مسئله‌محوری است تا بر مبنای آن، تحقیقات، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها از نوع کاربردی و عملیاتی و در جهت رفع مشکلات باشند.

وی اضافه کرد: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، دانشجویی است که هم در ابعاد معرفت‌افزایی دینی و معنوی، فعال است و هم به‌دنبال رفع مشکلات جامعه بر مبنای انجام تحقیقات و پژوهش‌های مسئله‌محور و کاربردی است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان از دانشجویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان خواست در زمینه نشریات علمی، فرهنگی و تربیتی و مباحث مرتبط با معرفت‌افزایی به‌ویژه مباحث مهدویت، فعالیت و مشارکت بیشتری داشته باشند.

دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، منفعل نیست

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این دوره آموزشی و تربیتی گفت: هدف اصلی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی خودسازی تربیتی، علمی و جامعه‌سازی است. رسالت یک دانشگاه که در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با اهداف بیانیه «گام دوم انقلاب» اسلامی باشد این است که انسان توحیدی، تربیت کند؛ انسانی که خودساز و جامعه‌ساز است.

قدرتی اضافه کرد: انقلاب اسلامی فقط دارای رسالت ملی نیست بلکه یک انقلاب فکری، تمدنی فراملی است و هدف نهایی آن، شکل گیری تمدن نوین اسلامی است. تمدن نوین اسلامی، براساس معیارهای اخلاق اسلامی، اندیشه اسلامی و جهاد اسلامی که در اندیشه‌های مقام معظم رهبری بیان شده‎اند، ایجاد می‎شود.

وی ادامه داد: مخاطب اصلی بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی»، چهار قشر مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان هستند که در همه عرصه‌ها باید مبتنی‌بر محتوای این بیانیه، فعالیت داشته باشند. دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، یک دانشجوی منفعل نیست؛ بلکه دانشجویی مسئولیت‌پذیر در ابعاد مختلف و مشارکت جو بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان تأکید کرد: شکل‌گیری حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌ها در راستای بسترسازی و حمایت برای تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است که نقش اثرگذاری برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ایفاء کند؛ دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، دانشجویی است که ابتدا به خودسازی تربیتی، معنوی و علمی فردی می‌پردازد و سپس رو به جامعه‌سازی برمنبای آموزه‌های دینی و اسلامی می‌آورد.

وی بیان کرد: خوشبختانه وجود دانشجویان بین‌الملل دانشگاه لرستان، یک ظرفیت برای افزایش فعالیت و مشارکت دانشجویان غیرایرانی در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است.

انتهای پیام
captcha