اجرای نمایشنامه قرآنی، ویژگی متمایز کاروان قرآنی انقلاب در سال جاری
کد خبر: 3877249
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

اجرای نمایشنامه قرآنی، ویژگی متمایز کاروان قرآنی انقلاب در سال جاری

محمدهادی صلح‌جو اجرای نمایشنامه قرآنی را ویژگی متمایز کاروان قرآنی انقلاب در سال جاری دانست.

محمدهادی صلح‌جو

محمدهادی صلح‌جو، مدیر گروه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن و از مجریان قرآنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب در سال دوم فعالیت خود، اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، این بود که ما در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عطر و بوی خوش قرآن کریم را هچون سال گذشته به شهرهای مختلف کشور ببریم.
وی ادامه داد: تجربه فوق‌العاده‌ای که طی سال گذشته و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب داشتیم، این بود که کاروان قرآنی انقلاب نزدیک به هفت هزار کیلومتر در کشور حرکت کرد و در 33 شهر مختلف نیز برنامه‌هایی را اجرا کرد.
صلح‌جو بیان کرد: با پیشنهاد مسئولان برگزاری کاروان قرآنی انقلاب، تصمیم بر این شد که امسال نیز توفیق داشته باشیم که به مردم عزیزمان در مناطق محروم کشور خدمت کنیم. در این راستا به واسطه اتفاقاتی که طی چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان رخ داده، تصمیم‌گیری شد که کاروان قرآنی انقلاب امسال بر روی خط آب‌های دریای عمان در جنوب شرق ایران حرکت کند و در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، برنامه‌های قرآنی داشته باشد.
مدیر گروه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: امروز ضرورت دارد که اساتید و نخبگان قرآنی کشور در تمام شهرها حضور پیدا کنند و محافل قرآنی را برگزار کنند تا مردم صدای قرآن را از نزدیک بشنوند. با اجرای این برنامه‌ها، بسیاری از نوجوانان و جوانان عزیز کشورمان به قرآن گرایش پیدا می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر برگزاری این محافل قرآنی، خدماتی که کاروان قرآنی انقلاب ارائه می‌کند، همچون خدمات پزشکی، عمرانی و اجتماعی نیز اتفاقات مبارکی است که رخ می‌دهد. هرچه پیش برویم، ضرورت حضور قرآن در میان مردم بیشتر حس می‌شود، ضمن اینکه تمام افرادی که در کاروان انقلاب هستند، این موضوع را مدنظر دارند و بدون هیچ چشم‌داشتی در این میدان وارد شده و سختی سفر را بر خود همواره کرده‌اند.
صلح‌جو ادامه داد: در این سفر، کسی در هتل پنج ستاره نمی‌خوابد و همه دوستان در کنار هم و بین مردم هستند. در مسیر حرکت کاروان قرآنی انقلاب اتفاق ویژه‌ای برای افراد نمی‌افتد؛ چراکه سفر راحتی در پیش ندارند، ولی حتماً ثمرات و برکات آن هم برای جامعه قرآنی و هم برای مردم عزیزمان فراوان خواهد بود.
مدیر گروه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن در پایان تصریح کرد: از اتفاقات ویژه‌ای که در کاروان قرآنی انقلاب امسال رخ می‌دهد، این است که امسال گروه ویژه نمایشی در کنار کاروان ما حضور دارند و نمایشنامه‌هایی را با محوریت آیات قرآن آماده و اجرا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha