اتحادیه علمای فلسطین: پذیرش معامله قرن شرعاً حرام است
کد خبر: 3875819
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

اتحادیه علمای فلسطین: پذیرش معامله قرن شرعاً حرام است

گروه بین‌الملل ـ اتحادیه علمای فلسطین در تجمعی، که در نوار غزه برگزار شد، تأکید کرد: مقابله با طرح ننگین معامله قرن واجب شرعی و ملی و پذیرش آن شرعاً حرام است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، اتحادیه علمای فلسطین دیروز، 12 بهمن‌ماه، به منظور محکومیت طرح معامله قرن تجمعی را با حضور علمای مسلمان فلسطینی و نمایندگانی از وزارت اوقاف، جهاد اسلامی فلسطین و برخی مؤسسات دینی و دانشگاهی در غزه برگزار کرد.
 
سخنرانان در این نشست تأکید کردند: طرح ننگین معامله قرن جنایتی بزرگ علیه ملت فلسطین و شهر قدس به‌ عنوان پایتخت فلسطین محسوب می‌شود و مقابله با آن واجب شرعی و ملی است.
 
علمای فلسطین بیان کردند: هرکس معامله قرن را تأیید کند خائن به خداوند و رسول او، مسلمانان و کل فلسطین است. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز یکی از بخش‌های معامله قرن و جنایتی در حق ملت فلسطین شمرده می‌شود.
 
علمای فلسطینی از همه علمای جهان خواستند تا در صفی واحد در کنار ملت فلسطین بایستند و طرح معامله قرن را شرعاً حرام اعلام کنند. آنان از همه آزادگان جهان خواستند که با ملت فلسطین در تمام اقداماتی که بر ضد معامله قرن انجام می‌شود مشارکت کنند.
 
همچنین، رهبران گروه‌های فلسطینی خواستار تحقق وحدت ملی واقعی در سریع‌ترین زمان ممکن برای مقابله با این طرح ننگین شدند.
 
یادآور می‌شود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه، طرح صلح تحمیلی خود موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرد. این طرح پایتخت بودن قدس را از فلسطینی‌ها سلب می‌کند، حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بخش اعظم کرانه باختری به رسمیت می‌شناسد و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت محروم می‌کند.

انتهای پیام
captcha