کاهش 6.5 درصدی ازدواج در لرستان
کد خبر: 3870026
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

کاهش 6.5 درصدی ازدواج در لرستان

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان با بیان این‎که در لرستان ۱۲ هزار و ۹۲۴ ازدواج داشتیم که دارای کاهش ۶.۵ درصدی نسبت به سال قبل است، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد که این رقم را افزایش داد.

کاهش 6.5 درصدی ازدواج در لرستانبه گزارش ایکنا، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان، امروز سه‌شنبه، هفدهم دی‎ماه، در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده که در محل استانداری لرستان برگزار شد، با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، گفت: در نظامی قرار گرفتیم که برپایه مبانی ایدئولوژیک استوار است و کسانی بر این مبانی پایبند هستند و خود را وقف مردم می‌کنند، بر عهدی که بستند صادق هستند و خدمت خلق خدا می‌کنند تا زمانی‎که خداوند شرایط آن‌ها را دگرگون می‌کند و به درجه کمال می‌رساند.

وی افزود: سپهبد سلیمانی خود را وقف مردم، انسانیت و دفاع از مسلمانان کرد و به آرزوی خود که شهادت بود رسید و خداوند به پاس خدماتش مهرش را در دل همه آزادمردان دنیا انداخت و آنان بر این شهید بزرگوار گریستند.

ثمینی گفت: وجود بابرکت این شهید بزرگوار برای اسلام منفعت و شهادتش پُر منفعت‌تر بود، وحدتی که شهادت این شهید والامقام ایجاد کرد حیرت‌انگیز و قابل ستایش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: همه تفکرها، گروه‌ها، اصناف و اقشار برای وداع با شهید سلیمانی آمده بودند و باید این شهید را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: در این کشور امثال قاسم سلیمانی کم نیستند و حتماً بنا به فرمایش مقام معظم رهبری انتقام سختی از دشمن خواهیم گرفت، البته در این مسیر پیش و پس از فرمایشات معظم له نیفتیم و تابع ولایت باشیم.

ثمینی با اشاره به این‎که کشور ما تا ۲۰ سال گذشته جوان‎ترین رنج جمعیتی را در دنیا داشت ولی الان در حال حرکت به سمت کهولت هستیم که برای کشور خطرناک است، عنوان کرد: تعداد ازدواج کنندگان و پایداری زندگی آن‎ها باید مورد بررسی قرار گیرد،چراکه شاخص جمعیتی در برنامه‌ریزی ۱۰۰ درصد به ما کمک می‌کند و آنچه مهم است جوان‌سازی کشور است.

معاون استاندار لرستان با بیان این‎که در لرستان هنوز نهادهای قوی خانواده برقرار است و باید نقاط مثبت را در این راستا تقویت کنیم، اظهار کرد: باید علت وقوع طلاق را بررسی کنیم، شاید یکی‎از عوامل نرخ افزایش طلاق اقتصاد باشد اما در عین حال این آسیب در خانواده‌های متوسط کمتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به رفاه‎طلبی خطری است که همه ما را تهدید می‌کند و تلاش دولت این است در بخش‌های مختلف معیشتی، بهداشت و سلامت حداقل‌ها را فراهم کند.

ثمینی با بیان این‎که تاب‌آوری خانواده بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: آموزش‌های مناسبی در بین اقشار مختلف جامعه به‌صورت دوره‎ای برگزار و برای تاب‎آوری خانواده‌ها نیز آموزش‌های مستمر ارائه داده شود.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی زوجین، اضافه کرد: آموزش مهارت‌های قبل‎از ازدواج بسیار مهم بوده و این وظیفه همه دستگاه‌های ذیربط است.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش براساس قانون و شرع به آموزش‌ها پرداخته شود و در دانشگاه‌ها نیز آموزش‌های پیش‎از ازدواج به‌صورت جدی مورد اهتمام قرار گیرد.

ثمینی با بیان این‎که در لرستان ۱۲ هزار و ۹۲۴ ازدواج داشتیم که دارای کاهش ۶.۵ درصدی نسبت به سال قبل است، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد که این رقم را افزایش داد.

معاون استاندار لرستان تأکید کرد: تلاش کنیم کارهای ما فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشد و از فرهنگ غنی مردم لرستان در راستای دوام و پایداری خانواده استفاده بهینه ببریم و همه ما در این امر نقش داریم.

وی با تأکید بر تأمین بسترها و جذب سرمایه‌گذار در استان، افزود: در حال حاضر بستر و شرایط لازم اجتماعی برای جذب سرمایه‎گذار فراهم است و مردم باید منافع استان را در نظر گرفته و همکاری لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران‌ داشته باشند.

انتهای پیام
captcha