روایت نیویورک‌تایمز از شکوه تشییع پیکر سردار سلیمانی در اهواز و مشهد
کد خبر: 3869716
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

روایت نیویورک‌تایمز از شکوه تشییع پیکر سردار سلیمانی در اهواز و مشهد

گروه بین‌الملل ــ روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در اهواز و مشهد،‌ نوشت که ایرانیان صرف نظر از تعلقات سیاسی خود از ترور این فرمانده بلندپایه به خشم آمده‌اند.

به گزارش ایکنا نیویورک تایمز در این گزارش نوشت: روز گذشته جمعیت عزادار زیادی در دو شهر ایران (اهواز و مشهد) برای احترام به قاسم سلیمانی فرمانده سپاس قدس که به دست آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد، به خیابان‌ها آمدند.

پیکر سردار سلیمانی صبح یکشنبه پس از آنکه ده‌ها هزار نفر در چهار شهر عراق در مراسم تشییع او شرکت کردند، وارد اهواز شد. در طول مراسم عزاداری در این شهر، همه نمادهای عزاداری شیعه به تصویر کشیده شد.

در این گزارش،‌ نیویورک‌تایمز  طول جمعیت حاضر در خیابان اصلی اهواز و پلی که بر روی کارون وجود دارد را بیش از 30 کیلومتر محاسبه کرد و افزود: جمعیت با پرچم‌های سیاه و عکس قاسم سلیمانی سینه می‌زدند و عزاداری می‌کردند. 

این رسانه همچنین با امیر 35 ساله که در این مراسم حاضر بوده مصاحبه داشته و به دلایل حضور او پرداخته است. امیر اظهار کرده که این ترور به غرور ملی ایرانیان ضربه زده و برای اعلام همبستگی خود در این راهپیمایی شرکت کرده است. 

 این رسانه آمریکایی در ادامه تصریح کرد: اکثر ایرانیان، حتی منتقدان دولت، از این ترور خشمگین هستند و سردار سلیمانی را به عنوان فردی که از امنیت ایران در برابر تهدیدات خارجی از جمله تهدیدهای داعش، اسرائیل و آمریکا محافظت می‌کرده، توصیف می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha