عوامل اجرایی انتخابات به طرف خاصی گرایش نداشته باشند
کد خبر: 3867229
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

عوامل اجرایی انتخابات به طرف خاصی گرایش نداشته باشند

گروه سیاسی ــ معاون استاندار لرستان با اعلام آمادگی لرستان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: ما به فرمانداران به‌عنوان رؤسای هیئت‌های اجرایی برگزاری انتخابات ابلاغ خواهیم کرد که دقت لازم را داشته باشند و عوامل اجرایی به طرف خاصی گرایش نداشته باشند.

عوامل اجرایی انتخابات به طرف خاصی گرایش نداشته باشندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عصر شنبه، هفتم دی‌ماه در ستاد انتخابات استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این‌که برگزاری انتخابات نیاز به هماهنگی‌های بهتر و بیشتر و همچنین زیرساخت‌هایی در حوزه‌های انتخابیه دارد، اظهار کرد: ما در استان یازده شهرستان و هفت حوزه اصلی داریم.

وی با اشاره به این‌که لرستان جز استان‌های منتخب برگزاری انتخابات الکترونیکی نیست، عنوان کرد: با این وجود ما از وزارت کشور تقاضا و آمادگی خود را جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی اعلام کردیم؛ چراکه در اکثر شهرستان‌ها قادر به برگزاری الکترونیکی انتخابات هستیم و اصل آن مستلزم موافقت شورای نگهبان است که تاکنون موافقت نکرده‌اند.

ثمینی با بیان این‌که برای بالا بردن سرعت انتخابات به زیرساخت‌هایی نیاز است، تصریح کرد: تمام مساعی خود را به‌کار گرفتیم تا تمام موانعی که ممکن است بر سر راه برگزاری انتخابات در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها وجود داشته باشد را برطرف کنیم.

معاون استاندار لرستان با بیان این‌که هیئت‌های بازرسی مکمل و مقوم برگزارکنندگان انتخابات هستند، ادامه داد: طبق قانون وزیر کشور بازرس‌هایی برای نظارت بر صحت برگزاری انتخابات انتخاب می‌کند و به‌طبع آن در استان‌ها نیز هیئت‌های بازرسی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بازرسان و برخی‌از برگزارکنندگان انتخابات، دوره‌های مختلفی که توسط کمیته آموزش برنامه‌ریزی شده را برای اجرای دقیق قانون انتخابات گذرانده‌اند که تاکنون دو دوره و تا پایان دی‌ماه چهار دوره آموزشی دیگر برگزار می‌شود.

ثمینی با تاکید بر این‌که آموزش عوامل اجرایی صندوق‌ها و عواملی که فرمانداران معرفی می‌کنند در دستور کار قرار دارد، گفت: ما به فرمانداران به‌عنوان رؤسای هیئت‌های اجرایی برگزاری انتخابات ابلاغ خواهیم کرد که هم در هیئت‌های اجرایی و هم هیئت‌های اجرایی شعبه‌های اخذ رأی دقت لازم را داشته باشند و عوامل اجرایی به طرف خاصی گرایش نداشته باشند؛ یا همه بی‌طرف باشند یا از سلایق مختلف باشند.

وی با اشاره به این‌که لرستان از امن‌ترین استان‌های کشور است، عنوان کرد: هیچ نکته امنیتی و ضدامنیتی در استان وجود ندارد و مسئولان و هیئت‌های اجرایی لرستان در کمال آرامش، امنیت و سلامت، انتخابات را برگزار خواهند کرد.

ثمینی با اشاره به این‌که کاندیدها هشت روز مانده به برگزاری انتخابات می‌توانند فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز کرده و تا 24 ساعت قبل از شروع رأی‌گیری تبلیغات انتخاباتی به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه رأس ساعت 8 صبح آغاز می‌شود.

صدور 48 ساعته شناسنامه‌ها در ثبت احوال لرستان

مصطفی امانی‌پور، مدیرکل ثبت احوال لرستان نیز در این جلسه، اظهارکرد: کلیه ادارات و نمایندگی‌های ما در سراسر استان به فیبر نوری متصل هستند و لرستان یکی‌از استان‌هایی است که 100 درصد به شبکه متصل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شناسنامه‌های افراد در وقفه زمانی 48 ساعته صادر می‌شود و در روز انتخابات کارمند اداره پست در ثبت احوال مستقر شده و شناسنامه‌ها را همان‌جا تحویل می‌گیرند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به این‌که برای رای دادن همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی الزامی است، تصریح کرد: تعدادی از افراد کارت ملی ندارند که به آن‌ها توصیه می‎کنیم جهت دریافت کارت ملی ثبت‌نام کرده و کد ملی خود را دریافت کنند که برای انتخابات دچار مشکل نشوند.

نیاز ستاد انتخابات لرستان به حدود 2500 خودرو

سرویس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات لرستان گفت: برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورا ی اسلامی به دو هزار و 457 خودرو نیاز داریم.

محمد موحدپور، رئیس ستاد مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات لرستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: کمیته مالی و پشتیبانی خود دارای چهار زیرکمیته است.

وی با اشاره به این‌که کمیته‌های نقلیه، تدارکات، مالی و دبیرخانه زیرکمیته‌های این بخش هستند، عنوان کرد: نیازسنجی‌ها از فرمانداری‌ها انجام و جمع‌بندی شده و کسری‌ها را به وزارت کشور اعلام کردیم.

موحدپور با بیان این‌که جهت جبران کمبود نیروی انسانی تعدادی از از همکاران در دستگاه های اجرایی را مامور کردیم، اضافه کرد: برای برگزاری انتخابات به دو هزار و 457 خودرو نیاز داریم که برای انجام این امر دستگاه های اجرایی را به عنوان پشتیبان اعلام کردیم که بتوانند به فرمانداری ها کمک کنند.

رصد عملکرد مدیران توسط هیئت‌های بازرسی انتخابات

خدانظر دریکوندی، دبیر هیئت بازرسی ستاد انتخابات لرستان عنیز در این جلسه، اظهارکرد: فعالیت هیئت بازرسی انتخابات سه ماه قبل از آغاز فرآیند آن شروع شده است.

وی با اشاره به تشکیل هیئت بازرسی شهرستان‌ها، عنوان کرد: در همه شهرستان‌ها هیئت‌های بازرسی رفتار ثبت‌نام‌کنندگان و مدیران دستگاه‌ها را رصد می‌کنند و اگر خلاف قانون عمل کنند پیکری می‌کنیم.

دبیر هیئت بازرسی ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر این‌که تلاش می‌کنیم انتخابات پُرشوری داشته باشیم و همه مردم بدانند مجریان انتخابات امین خواهند بود، ادامه داد: تاکنون تخلفات آن‌چنانی نداشتیم این آمادگی را داریم که گزارشات را از مردم و اصحاب رسانه و ... با مستندات دریافت و نسبت به آن‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha