اتاق فکر حقوق شهروندی در ادارات تشکیل شود
کد خبر: 3865962
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

اتاق فکر حقوق شهروندی در ادارات تشکیل شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر حقوق شهروندی و عفاف و حجاب و رعایت نقش حقوق شهروندی در ادارات، گفت: در استانداری هیئت اندیشه‌ورز موضوعات اجتماعی تشکیل شده که لازم است در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به‌ویژه در آموزش و پرورش این‌گونه هیئت‌ها تشکیل شود.

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز موضوعات اجتماعی در استانداریبه گزارش ایکنا از لرستان، قاسم ولی‌زاده، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان یک‏شنبه، یکم دی‌ماه در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی با سه دستگاه از این گزارش‌های اجرای حقوق شهروندی در دستگاه‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

وی ادامه داد: بخشی‌از این ارزیابی‌ها با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بخشی دفتر بازرسی و عملکرد استانداری و بخشی در وزارت کشور است که گزارش‌ها روی سایت‌های مربوطه بارگزاری می‌شود.

ولی‌زاده با بیان این‌که در این گزارشات اگر مواردی نقض شود از طریق دستگاه بازرسی استانداری پیگیری می‌شود، اضافه کرد: طبق مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه‌ها موظف به رعایت یک‌سری قوانین در محیط سازمانی هستند که سال نمره عفاف و حجاب نیز برای احتساب در ارزیابی مدیران به وزارت کشور ارسال شد.

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز موضوعات اجتماعی در استانداری لرستان

وی با اشاره به این‌که تمام گزارشات در سامانه‌های استانی دفتر بازرسی و وزارت بارگزاری می‌شود که در ارزیابی عملکرد مدیران تاثیر دارد، عنوان کرد: لازم است که کارگروه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی هر دو ماه یک‌بار در سطح دستگاه‌ها تشکیل و گزارش اقدامات به دبیرخانه ارسال شود.

ولی‌زاده با بیان این‌که حقوق شهروندی تنها مربوط به مرفهین نیست، اظهارکرد: باتوجه به این‌که در فصل سرما قرار داریم یکی‌از موضوعات مربوط به معتادان و بی‌خانمان‌هاست که در این زمینه از شهرداری و دستگاه‌های متولی دیگر انتظار می‌رود که گرم‌خانه‌ها را دایر کند که همانند سال گذشته امسال نیز تلفاتی ناشی از سرمازدگی نداشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اهمیت برپایی میزهایی خدمت در ادارات، بیان کرد: در این قسمت یک نفر راهنمای مراجعان بوده و همچنین حقوقی که باید بدانند در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌‌که لازم است اتاق فکر حقوق شهروندی و عفاف و حجاب و رعایت نقش حقوق شهروندی در ادارات تشکیل شود، ادامه داد: در استانداری هیئت اندیشه‌ورز موضوعات اجتماعی تشکیل شده که لازم است در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به‌ویژه در آموزش و پرورش این‌گونه هیئت‌ها تشکیل شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که اجرای طرح نظرسنجی از ارباب‌رجوع کار خوبی است که می‌تواند در ادارات اجرا شود، اظهارکرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک تشکیلات قانونی است که باید در ادارات تشکیل شود.

همکاری 616 پزشک و 700 مرکز تشخیصی درمانی با بیمه سلامت لرستان

شاهدخت فتحی‌بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که 60 درصد از جمعیت استان لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهارکرد: از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به این‌که شهرستان خرم‌آباد بیش‌از 226 هزار نفر بیمه شده دارد، 700 مؤسسه تشخیصی درمانی با پوشش 95 درصدی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

فتحی‌بیرانوند تصریح کرد: این سازمان از طریق پنج صندوق بیمه‌ای کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، ایرانیان، همگانی و سایر اقشار به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: در سال‌جاری پوشش بیمه پایه مددجویان کمیته امداد لرستان به این سازمان سپرده شده و از طریق صندوق بیمه سایر اقشار خدمات این قشر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که 616 پزشک با بیمه سلامت استان قرارداد دارند، عنوان کرد: ماهانه دو هزار و 334 مورد به قسمت تایید دارو، 704 پرونده به قسمت هزینه‌های درمانی در قالب خسارات متفرقه و دو هزار و یازده نفر به قسمت بیمه‌گری مراجعه می‌کنند.

فتحی‌بیرانوند ادامه داد: جهت خدمات‌دهی بهتر و سریع‌تر به بیمه‌شدگان این سازمان سامانه‌های اینترنتی شامل crm، سامانه icp جهت خدمات بیمه‌گری، isc جهت ثبت‌نام بیمه‌شدگان، سامانه شرکای کاری جهت ارتباط با سازمان‌های بیمه‌گزار، مؤسسات و مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد، سامانه پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی و سامانه تایید خدمات دارویی و تصویربرداری اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha