کسب رتبه سوم سوگواره ملی «هنر عاشورایی» توسط لرستان
کد خبر: 3852493
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

کسب رتبه سوم سوگواره ملی «هنر عاشورایی» توسط لرستان

گروه فرهنگی ــ نقاشی «گرانبهاترین محموله عالم» اثر ساسان جعفری، هنرمند لرستانی، با موضوع سقای آب و ادب، عنوان سوم سوگواره ملی «هنر عاشورایی» را به خود اختصاص داد.

کسب رتبه سوم  سوگواره ملی «هنر عاشورایی» توسط لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی حوزه هنری استان، دوازدهمین سوگواره «هنر عاشورایی» با شرکت بیش‌ از 2500 اثر از 755 شرکت‌کننده به دبیری علی وزیریان در چهار بخش پوستر، تصویرسازی، نقاشی و عکس به کار خود پایان داد و رتبه‌های برتر هر بخش معرفی شدند.

این سوگواره که به‌همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری سپهر سوره هنر و مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار می‌شود اوایل آبان‌ماه جاری با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد و ساسان جعفری هنرمند لرستانی توانست با اثر «گرانبهاترین محموله عالم» با تکنیک رنگ و روغن عنوان سوم را در بخش نقاشی به خود اختصاص دهد.

بنا بر این گزارش، نمایشگاهی از 150 اثر منتخب شرکت‌کننده در این رویداد تجسمی  از یکم آبان‌ماه در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان حوزه هنری آغاز به‌کار کرده و تا 14 آبان‌ماه میزبان نگاه علاقه‌مندان خواهد بود.

تعداد آثار ثبت شده در دبیرخانه این سوگواره بیش‌از 2500 اثر است که از 755 شرکت‌کننده به دبیرخانه رسیده است. در بخش پوستر 571 اثر، در بخش تصویرسازی 159 اثر، در بخش عکس 1699 قطعه و در بخش نقاشی 111 اثر متقاضی شرکت در این رویداد هنری بودند و استان تهران بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشت.

انتهای پیام
captcha