چاپ کتاب «اسرار الشهادة» در لرستان
کد خبر: 3847267
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

چاپ کتاب «اسرار الشهادة» در لرستان

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری لرستان، با اشاره به چاپ کتاب شعر «اسرار الشهادة» در آینده نزدیک، گفت: این کتاب از طریق نسخ خطی مربوط به اشعار آئینی «سرباز بروجردی» جمع‌آوری شده است.

چاپ کتاب «اسرارالشهادة» در لرستانمحمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان، گفت: متأسفانه ما تاریخ ادبیات مکتوب نداریم و اگر چیزی بوده نیز سینه به سینه نقل شده است؛ لذا به‌زودی در این واحد یک کتاب مهم در این زمینه منتشر خواهد شد.

وی با بیان این‌که یک کتاب در این حوزه از طریق نسخ خطی گردآوری شده که مربوط به اشعار آئینی «سرباز بروجردی» شاعر بروجردی است، بیان کرد: این کتاب مجموعه بزرگی است و شامل ۷۰۰ صفحه دیوان است که در رسای ائمه(ع)، رسول‌اکرم(ص) و اتفاقات تاریخ اسلام نگارش شده است و از نظر ادبی نیز دارای کیفیت خوبی است.

امیدی‌پور با تأکید بر این‌که کار نگارش این کتاب مراحل نهایی خود را طی می‌کند، طراحی جلد انجام شده و با نام «اسرار الشهاده» روانه بازار می‌شود، تصریح کرد: این کتاب اولین مکتوب تاریخی ادبیات لرستان است که به بازار عرضه می‌شود و مطالب آن مربوط به دوره قاجار است.

انتهای پیام
captcha