شرایط برای ارتقای بانوان شایسته تسهیل شود
کد خبر: 3753784
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
پرویز‌پور:

شرایط برای ارتقای بانوان شایسته تسهیل شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تأکید بر فراهم شدن شرایط برای ارتقای بانوان شایسته، گفت: پرورش درست کودکان منجر به ایجاد جامعه‌ای صاحب قدرت و ایمن خواهد شد.

شرایط برای ارتقای بانوان شایسته تسهیل شود

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان شامگاه یک‌شنبه، 15 مهرماه در مراسم معارفه معاون اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان استان ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک، اظهارکرد: دوران کودکی مهم‌ترین زمان برای پرورش تفکر، خلاقیت و نبوغ است.
وی با اشاره به این‌‎که کودکان برکت زندگی و سرمایه‌های انسانی جامعه هستند، تصریح کرد: برای رشد و بالندگی آنان باید نیازها و حقوق‌شان را بشناسیم.
پرویزپور با بیان این‌که محیط خانواده، نهادها و ارگان‌هایی که متولی امر هستند باید با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در تحقق نیازهای کودکان تلاش کنند، گفت: اگر کودکان به‌درستی پرورش یابند، بدون شک در آینده جامعه‌ای ایمن‌تر و صاحب قدرت و تفکر خواهیم داشت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با ذکر این مطلب که کار برای کودکان بسیار حساس است، ادامه داد: برای خدمت در این حوزه باید نگاه عاشقانه‌ای به موضوع داشت، برای همین باید از آگاهی‌های بزرگسالی چشم‌پوشی کرد و در دنیای ناآگاهی‌های کودکانه زندگی کرد تا بتوان در جهان آنان نفوذ پیدا کرد.
وی با اشاره به این‌که هر کشوری که بخواهد به توسعه پایدار برسد باید از سرمایه‌های انسانی بر اساس توانمندی‌ها و شایستگی‌ها اعم‌از زن و مرد استفاده کند، اضافه کرد: به همین دلیل دولت‌ها به فراخور سیاست‌ها و راهبردهای خود از زنان در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی استفاده کرده‌اند و با نگاهی به گذشته می‌بینیم در بعضی دولت‌ها حضور زنان و مشارکت‌شان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بیشتر و در بعضی دول کمرنگ‌تر بوده است.
پرویزپور با ذکر این مطلب که در دولت تدبیر و امید یکی‌ از شعارهای محوری توانمند‌سازی زنان بخصوص در مشارکت‌های سیاسی و اعطای سهم 30 درصدی مدیریت میانی و عالی به بانوان توانمند و شایسته است، ادامه داد: بعد از پیروزی دولت تدبیر و امید در رقابت‌های انتخاباتی این مهم از طرف دولت پیگیری و به وزارت‌خانه جهت اجرا ابلاغ شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان این‌که شاهد انتصابات بانوان در پست‌هایی چون معاون وزیر، سفیر، مدیران کل وزراتخانه‌ها، فرمانداران و بخشداران هستیم، ادامه داد: در استان نیز با توجه به نگاه مثبت استاندار ‌در واگذاری مسئولیت به بانوان و ابلاغ بخشنامه‌ای تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که در پست‌های مدیریتی از توان بانوان و جوانان زیر ۴۰ سال استفاده کنند که این دستور منجر به انتصابات خوبی در تعدادی از دستگاه‌های اجرایی شد به طوری‌که طی یکسال گذشته ۴۱ نفر از بانوان و جوانان زیر ۴۰ سال در پست‌های مدیریتی منصوب شدند‌.
وی با بیان این‌که از مدیران کل انتظار داریم در انتصاب بانوان اهتمام بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: همه ما باید شرایط را هر چه بهتر تسهیل کنیم تا زنان شایسته ارتقا یابند.

انتهای پیام

captcha