برگزاری جشن‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه لرستان
کد خبر: 3737701
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
عباس‌زاده خبرداد:

برگزاری جشن‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه لرستان

گروه اجتماعی ـ معاون اوقاف لرستان از برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه استان خبرداد.

ل

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت در تشریح برنامه‌های این دهه، گفت: دهه ولایت از عید سعید قربان آغاز و تا عید سعید غدیر خُم که سالروز معرفی امام علی(ع) به‌عنوان امام و جانشین پیامبراکرم(ص) است، ادامه دارد.
وی از برگزاری جشن‌های ویژه دهه امامت و ولایت با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه استان خبرداد و افزود: این جشن‌ها با حضور مبلّغان بومی و غیربومی و با هدف عمق‎بخشی به برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امامت و همچنین نهادینه کردن فرهنگ غدیر برگزار می‎شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از غدیر به‌عنوان نماد ولایت‌مداری جامعه اسلامی و شیعی و از بزرگ‌ترین شعائر الهی است، اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های باشکوه در دهه غدیر موجب انتقال روحیه ولایت‌مداری در بین نسل جوان می‌شود.

غدیر؛ شناسنامه و هویت شیعه

حجت‌الاسلام عباس‌زاده با بیان این‌که غدیر شناسنامه و هویت شیعه و نماد حقانیت اسلام ناب محمدی(ص) است و باید به‌خوبی از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ غدیر در جامعه استفاده شود، برگزاری محافل انس با قرآن، نشست‌هایی با موضوع غدیر و ولایت، خطبه‌خوانی غدیر، تجلیل از سادات، قرائت میثاق‌نامه عقد اخوت، برگزاری مسابقه فرهنگی غدیر و ... را از مهم‌ترین برنامه‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه استان برشمرد.

انتهای پیام

captcha