نمایش تصاویر مسلمانان مبارز آزادی‌خواه در هند
کد خبر: 3726409
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

نمایش تصاویر مسلمانان مبارز آزادی‌خواه در هند

گروه بین‌الملل – نمایشگاه دو روزه‌ای از تصاویر مسلمانان مبارز آزادی‌خواه هند که زندگی‌نامه و شرح فعالیت‌های آنها در کتابی گردآوری شده است، در حیدر آباد هند بر پا شده است.

نمایشگاه عکس مسلمانان مبارز آزادی‌خواه در هند/ انگلیسی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سیاست دیلی؛ امروز و فردا نمایشگاهی شامل 155 عکس از مسلمانان مبارز آزادی‌خواه هند که بسیاری از حوانان هند با آنها آشنا نیستند، برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که در لاکدی‌پول در حیدرآباد برپا شده، عکس مبارزانی که بسیاری از آ‌ن‌ها ناشناخته مانده‌اند، عرضه شده است.

سید نصیر احمد، روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار مشهور هندی به جمع‌آوری سوابق مسلمانان مبارز آزادی‌خواه پرداخته و تصاویر آنها به دست هنرمندان طراحی و نقاشی شده است. وی این تصاویر را در کتابی که در سراسر این کشور مورد تحسین قرار گرفته، چاپ کرده است.

 نمایشگاه عکس مسلمانان مبارز آزادی‌خواه در هند/ ادیت شده

در این نمایشگاه، تصویر مبارزانی که جزئیات زندگی و فعالیت‌هایشان در این کتاب گردآوری شده است، به نمایش گذاشته شده است. از جمله کسانی که عکس آنها در این نمایشگاه دیده می‌شود، سراج الدعا، حیدر علی و تیپو سلطان است. در این کتاب، همچنین مقدمه‌ای درباره زندگی غلام رسول خان، نواب کورنول، مبارزالدوله معصومه بیگوم، اکبر علی خان و دیگران آمده است.

 نمایشگاه عکس مسلمانان مبارز آزادی‌خواه در هند/ ادیت شده

یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه که از ساعت 10 صبح الی 6 بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان است، آشنایی نسل جوان با چنین شخصیت‌هایی است.

انتهای پیام

captcha