دفاتر تسهیل‌گری کمک‌کار مردم هستند/ لزوم مشارکت مردم با این دفاتر
کد خبر: 3722783
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶
دهقانی‌الوار:

دفاتر تسهیل‌گری کمک‌کار مردم هستند/ لزوم مشارکت مردم با این دفاتر

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی لرستان وجود دفاتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته را کمک‌کار مردم دانست و اظهارکرد: نیازمند مشارکت مردم با کارشناسان این دفاتر هستیم.

دفاتر تسهیل‌گری کمک‌کار مردم هستند/ لزوم مشارکت مردم با این دفاتر

به گزارش ایکنا از لرستان، سید علی‌نادر دهقانی، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، شامگاه چهارشنبه، ۲۳خرداد در نشست هم‌اندیشی با مردم منطقه دره‌گرم شرقی خرم‌آباد برای فعالیت دفتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی جهاددانشگاهی لرستان که مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، با بیان این‌که دولت برنامه‌‌های مختلفی برای توسعه مناطق حاشیه‌ای و کمتر توسعه یافته در نظر گرفته است، به افتتاح دفاتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی در مناطقی که به‌‌لحاظ فیزیکی، شهرسازی، معماری و اجتماعی دارای مشکل هستند اشاره کرد و افزود: در این راستا دفتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی جهاد دانشگاهی لرستان در منطقه دره‌گرم شرقی مستقر خواهد شد.
وی به حضور کارشناسان متعهد، کاربلد و دارای تحصیلات دانشگاهی در دفاتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این کارشناسان با حضور در درب منازل افراد، وضعیت زندگی، اشتغال، خیابان‌ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی را گردآوری و جمع‌بندی می‌کنند.
دهقانی با ذکر این مطلب که دفاتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی، کمک‌کار مردم هستند، بر لزوم مشارکت مردم با کارشناسان این دفاتر تاکید کرد و ادامه داد: مشکلات و مسائل جمع‌بندی شده توسط کارشناسان مستقر در دفاتر تسهیل‌گری، طی جلسه‌ای با حضور استاندار و تمام مدیران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با تاکید بر این‌که مسئولان تصمیم بر توسعه مناطق کمتر توسعه یافته دارند، خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت مردم با دفاتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی هستیم تا با گردآوری اطلاعات صحیح، به پیشرفت و توسعه این مناطق کمک شود.
وی مشارکت مردم را لازمه پیشرفت و توسعه استان دانست و افزود: امیدواریم آغاز فعالیت دفتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی جهاد دانشگاهی لرستان حرکتی برای تبدیل منطقه دره‌گرم شرقی به یک منطقه الگو باشد که تحقق این امر مستلزم مشارکت مردم است.
دهقانی تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها پروژه‌ای به نام طرح توسعه مشاغل خانگی نیز دنبال خواهد شد به‌طوری‌که جوانان بیکار با ثبت‌نام در این طرح از آموزش رایگان و امکانات رایگان برخوردار می‌شوند.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان این‌که هر کسی به هر میزان که می‌تواند برای رضای خدا کار کند، موظف به انجام کار است، اضافه کرد: همان‌طور که امام راحل(ره) فرمودند ما مکلف به انجام تکلیف هستیم، لذا هر کسی در هر مسئولیتی که قرار دارد، تکلیف خود را به نحو احسن انجام دهد.

انتهای پیام

captcha