امام علی(ع)؛ شرط توحید
کد خبر: 3702528
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

امام علی(ع)؛ شرط توحید

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که توحید مانع عذاب الهی و خانه کعبه محل امن؛ امنیت دنیوی و اخروی است، اظهارکرد: امام علی(ع) شرط توحید و خانه کعبه خانه امامت و ولایت شرط توحید است.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد شنبه، یازدهم فروردین ماه در مراسمی که به‌مناسبت 13 رجب برگزار شد، در رابطه با فلسفه ولادت علی(ع) در کعبه اظهار کرد: از زمان آدم تاکنون عبادت‌گاه نزد همه اقوام مقدس است و همه انسان‌ها در مکانی مشخص به دنیا آمدند اما کسی جز علی (ع) در خانه کعبه به دنیا نیامد.
وی افزود: زمان به دنیا آمدن حضرت علی(ع) فاطمه بنت اسد تنها وارد محیط کعبه شد و دست به دعا برداشت، دیوار شکافته شد و با ورود فاطمه بنت اسد دوباره بسته شد و بعد از چهار روز با حضور همان افرادی‌که شاهد ورود فاطمه به درون کعبه بودند در همان نقطه دیوار شکافته شد و فاطمه بنت اسد به همراه نوزادی در دست از درون کعبه بیرون آمد.
آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: معجزه اول در این راستا دو بار شکافته شدن کعبه بود و معجزه دوم این‌که زایمان درون کعبه بود حتی، حضرت مریم که مقام عصمت داشت اما زمان زایمان از سوی خداوند به او وحی می‌شود از عبادت‌گاه باید خارج شود اما فاطمه بنت اسد در عبادتگاه فرزند خود را به دنیا آورد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در رابطه با راز ولادت علی(ع) در کعبه، عنوان کرد: علی مظهر تمام‌عیار توحید بوده چراکه خانه کعبه خانه توحید است، با وجود اینکه خداوند، فرزندی ندارد اما صدای گریه فرزند از خانه خدا به گوش عالم رسید.

توحید دژ مستحکم الهی

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که توحید دژ مستحکم الهی برای عذاب الهی است، تصریح کرد: توحید مانع عذاب الهی و خانه کعبه محل امن، امنیت دنیوی و اخروی است، علی شرط توحید و خانه کعبه خانه امامت و ولایت شرط توحید است.
این مفسر قرآن‌ کریم گفت: اگر امام علی(ع) در خانه کعبه به دنیا نمی‌آمد توحیدی نمی‌ماند، کمااینکه شرط قبولی اعمال امانت و ولایت است، شب ۱۳ رجب شب عرضه ولایت به امام زمان و امام علی(ع) مظهر کمالات الهی است چراکه در هر خوبی و کمالی همچون اسلام آوردن، نماز خواندن و پرچم‌دار اسلام بودن، اول بوده است.
وی با بیان این‌که ثلث آیات قرآن در شأن امام علی(ع) است، تصریح کرد: امام علی(ع) در خانه خدا به دنیا آمده و در خانه خدا به شهادت رسید، عبادت، جهاد و عدالت آن حضرت و هر آن‌چه خوبان دارند در ایشان جمع شده‌ است.

انتهای پیام

captcha