استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3696781
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
احمدی مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

گروه اجتماعی ـ سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان عزت، اقتدار و صلابت امروز کشور را مرهون و مدیون شهیدان دانست و گفت: فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی نوین عرصه‌ای گسترده‌ای است که می‌توانیم از آن برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدحسین احمدی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان امروز، 13 اسفند در اولین یادواره شهدای امور تربیتی شهرستان الشتر، گفت: راه پاسداشت فرهنگ شهادت در گرو صیانت از ارزش‌های اسلامی، صبر، مقاومت، جهاد علمی و فرهنگی و انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به نسل جوان و نوجوان است.
وی در این یادواره که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و فرهنگیان در کانون فرهنگی ـ تربیتی شهید مطهری الشتر برگزار شد، با اشاره به ورود دشمن در عرصه‌های فکری و فرهنگی برای ضربه زدن به نسل جوان و آینده‌ساز جامعه، افزود: ارزش‌های فرهنگی هویت، اصالت و روح یک ملت است و صیانت و حفاظت از این فرهنگ در مدارس بر عهده معلمان، مربیان و معاونین پرورشی است که رسالت عظیمی در تربیت و پرورش نسل آینده ‌ساز برعهده دارند.
احمدی اضافه کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا نقش بسیار مهمی در تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت دارد و نسل جوان در قالب این یادواره‌ها با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمنده‌های دوران هشت ساله دفاع مقدس و برهه‌های مختلف انقلاب آشنا می‌شوند.

دانش‌آموزان با سیره شهیدان آشنا شوند

احمدی عزت، اقتدار و صلابت امروز کشور را مرهون و مدیون شهیدان دانست و ادامه داد: ما در قبال شهدا مسئولیم و وظیفه داریم تا آرمان و پیام آن‌ها را هوشمندانه با ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم .
وی تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی نوین عرصه‌ای گسترده‌ای است که می‌توانیم از آن برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا استفاده کنیم.
احمدی اضافه کرد: باید دانش‌آموزان را با سیره شهیدان آشنا کرد و آنان را به‌عنوان الگوهای عملی معرفی کرد تا ارزش‌های ناب اسلامی و اخلاق نبوی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که شهدای دفاع مقدس راه بصیرت و بیداری جهان اسلام را در عصر حاضر باز کرده‌اند و افزود: شهدا با حرکت ماندگار خود حماسه‌ای بزرگ آفریدند و باید همواره این رشادت و پایمردی را پاسداشت و بدان ارج نهاد .
عليجانی، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان الشتر هم ضمن گراميداشت هفته تربيت اسلامی و سالروز تاسيس امور تربيتی پيرامون جنگ نرم در جبهه فرهنگي، تربيت نسل جوان،يادواره شهدا، از خودگذشتگی شهدا، تكريم خانواده شهدا، حراست از اعتقادات شهيدان، بازگو كردن اهداف شهدا وانتقال آن به نسل جديد ،فرهنگ شهيد و شهادت سخنانی ايراد کرد.
یادآور می‏شود، امور تربیتی آموزش و پرورش لرستان یازده شهید سرافزار تقدیم انقلاب کرده که شش شهید والامقام به نام‌های شهیدان اسدالها حسنوند، محمدرضا ميرزايی،عظيم يوسفوند، عبدالرحمان فتح‌الهی، نورحسين اميری و احمد عليشاهی متعلق به شهرستان الشتر است.

انتهای پیام

captcha