قطع اتکا به درآمد نفت با جایگزینی مشارکت مالیاتی
کد خبر: 3673855
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

قطع اتکا به درآمد نفت با جایگزینی مشارکت مالیاتی

گروه اجتماعی: مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تحقق نقش مشارکت‌های مالیاتی در اقتصاد مقاومتی و افزایش رضایت‌مندی مودیان در راستای تحقق اهداف مالیاتی از اولویت‌های اداره‌کل امور مالیاتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدرضا محمدی، مدیرکل امور مالیاتی لرستان در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و شهردار این شهر، که عصر یک‌شنبه، ۲۶ آذرماه برگزار شد، درآمدها و مشارکت‌های مالیاتی را یکی‌از سیاست‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اقتصاد درون‌زا و قطع اتکا به درآمدهای نفتی و جایگزینی آن با درآمدهای مالیاتی، همکاری و مشارکت دستگاه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی درست مالیاتی را لازم و ضروری دانست.
وی افزود: اگر بتوانیم با تدابیر صحیح کاری کنیم تا سهم مالی مالیات ارزش افزوده در پروژه‌های شهرداری مشخص شود، می‌توان انگیزه پرداخت مالیات را برای شهروندان افزایش داد.
محمدی اظهارکرد: اداره‌کل امور مالیاتی استان لرستان در هشت ماهه نخست سال‌جاری از منابع سهم ارزش افزوده مبالغی به شهرداری خرم‌آباد پرداخت نموده است، که لازم است بگویم اختصاص عوارض ارزش افزوده در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رشد چشم‌گیری نسبت به سال گذشته داشته است.
مدیرکل امور مالیاتی لرستان به امکانات اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی شهرداری در فضاهای شهری، اشاره و با تاکید بر لزوم مشارکت و تعامل شهرداری با اداره‌کل امور مالیاتی استان در این حوزه، ادامه داد: افزایش درآمدهای مالیاتی استان منجر به افزایش درآمدها و اعتبارات شهرداری‌ها و در نتیجه افزایش توان آن‌ها در جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه شهرهای استان خواهد شد.

captcha