ارسال تجهیزات برقی از لرستان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور
کد خبر: 3663546
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

ارسال تجهیزات برقی از لرستان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

گروه اجتماعی: شرکت توزیع برق لرستان به‌منظور تسریع در تامین برق مناطق زلزله‌زده غرب کشور به‌ویژه سرپُل ذهاب بیش‌از دویست و هفتاد و پنج میلیون تومان تجهیزات برقی به این مناطق ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، فریدون خودنیا، مدیرعامل برق لرستان، شامگاه سه‌شنبه، 23 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، از ارسال دویست و هفتاد و پنج میلیون تومان تجهیزات برقی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد و گفت: این وظیفه دینی و حس انسان دوستانه‌ ماست که در هر نقطه‌ای از کشور جمهوری اسلامی ایران مشکلی پیش آید احساس مسئولیت کنیم و به کمک آسیب‌دیدگان که به هر دلیلی مشکلی برای آنها پیش می‌آید بشتابیم .
وی افزود: در این راستا شرکت توزیع برق لرستان با اعزام یک دستگاه تریلر یک دستگاه جرثقیل 10 تنی دو دستگاه بالابر معابر پنج دستگاه ماشین کمک‌دار (پیکاب ) و تجهیزاتی اعم‌از تیر برق، کت اوت، کابل خودنگهدار 10کیلومتر، پیچ و مهره،2200 عدد در انواع مختلف برق‌گیر کنسول فلزی، مقره چرخی، کابل مشترکین 10 کیلومتر به همراه 27 نفر از نیروهای توانمند اجرایی به کمک زلزله‌زدگان غرب کشور به‌ویژه سر پُل ذهاب شتافت.
خودنیا ادامه داد: مقرر گردیده با مساعدت کلیه همکاران وجوه نقدی نیز گردآوری و تقدیم عزیزان زلزله‌زده شود.
۷۰۰۰ تخته پتو به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال می‌شود
صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان نیز شامگاه سه‌شنبه، 23 آبان در جمع خبرنگاران گفت: ۷ هزار تخته پتو و اقلام خوراکی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال می‌شود.
وی افزود: در بیست و یکم آبان ماه زلزله‌ای به قدرت 7.3 ریشتر استان‌های غربی کشور ازجمله کردستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه را لرزاند که بیشترین خسارت به استان کرمانشاه و شهرهای قصر شیرین و سرپل ذهاب وارد شد.
رضایی ادامه داد: عوامل امدادی و تیم‌های عملیات، آوار، جست‌وجو و تیم‌های سگ‌های زنده یاب به کرمانشاه اعزام‌شده است و هم‌زمان درخواست تیم‌های درمان اضطراری شده که تیم 5 نفره درمان اضطراری ازجمله دو پزشک، یک پیراپزشک، یک ماما و تکنسین دارویی به منطقه اعزام‌ شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان  عنوان کرد: این تیم‌ها در حال امدادرسانی هستند و اقلام امدادی نیز بر اساس درخواست‌هایی که شده تاکنون دو هزار و 700 چادر ارسال‌ شده و هفت هزار تخته پتو ارسال می‌شود و اقلام خوراکی ازجمله کنسرو جات، خرما، بسکویت، نان‌وآب معدنی نیز در حال ارسال است.
وی بابیان این‌که پنج تیم در قالب تیم‌های آوار، جستجو، اسکان و تیم درمان اضطراری در منطقه حضور دارند تصریح کرد: حدود 46 نیرو اعزام‌شده که در منطقه مستقر شده‌اند.
ارسال 70 کامیون ‌کمک‌های استان لرستان به کرمانشاه
سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز سه‌شنبه، 23 آبان در جمع خبرنگاران، گفت: ۷۰ کامیون از کمک‌های استان لرستان وارد استان کرمانشاه شده و کمک‌ها همچنان ادامه دارد.
وی اظهارکرد: استان لرستان به‌عنوان استان معین کرمانشاه که در طرح‌های مدیریت بحران از قبل پیش‌بینی‌شده بود، به‌محض وقوع حادثه همه دستگاه‌های امدادی و مدیریت بحران استان وارد عمل شدند.
خادمی با بیان این‌‌که از ساعات اولیه حادثه ارتباط با استان کرمانشاه برقرار شد و هر مقداری که اعلام نیاز شد در استان لرستان اقلام موردنیاز آماده و ارسال شد، عنوان کرد: تعداد زیادی پتو و چادر که نیاز اولیه بود ارسال و اکیپ‌های خدماتی ازجمله اورژانس، تعداد زیادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از همان دقایق اولیه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شد.
وی بیان کرد: اکیپ‌های تعمیراتی برق و امدادی هلال‌احمر از همه امکانات استفاده و وارد استان کرمانشاه شدند و کمک‌های غذایی وامدادی از طریق واحدهای مردمی که در سطح استان جمع‌آوری‌شده ارسال شد و تاکنون حدود 70 کامیون از کمک‌های  استان لرستان وارد استان کرمانشاه شده و کمک‌ها همچنان ادامه دارد.
خادمی با بیان این‌که استان لرستان در حد توان خود نقش امداد و معین را برای استان کرمانشاه داشته و هر موضوعی که به استان اعلام شود آمادگی داریم  وارد عملیات شویم و کمک کنیم، اضافه کرد: مجموعه مدیریت استان آماده و از همان روز اول پای‌کار آمدند و ادامه کار که کمک به بازماندگان، بازسازی و بهبود وضعیت فعلی است همانند مابقی مردم ایران آماده و در کنار مردم کرمانشاه خواهیم بود.
استاندار لرستان گفت: خوشبختانه استان لرستان علی‎رغم این‌که زلزله را احساس کرد ولی اتفاق خاصی نیفتاد و تنها برخی منازل مسکونی روستایی در برخی از شهرستان‌ها ازجمله رومشکان دچار مشکل شدند و تعدادی نیز دچار جراحات سطحی شدند ولی مشکل خاصی ایجاد نشد.
دستگاه‌های اجرایی لرستان آماده خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند
همچنین، سید موسی خادمی، استاندار لرستان شامگاه سه‌شنبه، 23 آبان در ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانس با مرکز کنترل امداد و نجات هلال‌احمر کشور که در مرکز کنترل و هماهنگی  عملیات جمعیت هلال احمر لرستان برقرار شد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با فعالیت‌های انجام‌شده آسیب‌های ناشی از زلزله را کاهش دهیم‌.
وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های لرستان آمادگی کامل دارند تا برای تحقق این امر همکاری کنند و هلال‌احمر نیز در این رابطه به‌خوبی وارد کار شد.
استاندار لرستان، عنوان کرد: در ابتدای این حادثه نیروهای هلال‌احمر وارد کار شدند و اسکان و جست‌وجوی لازم را انجام دادند و هم‌اکنون نیز مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه هستند.
وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم که تا حد توان از مشکلات موجود در این رابطه مشکلات را کاهش دهیم و به مردم زلزله‌زده کرمانشاه یاری برسانیم، تصریح کرد: کمک‌های مردمی بهتر است که کنترل‌ شده باشند تا بتوانیم برای توزیع آن‌ها بین مردم اشراف داشته باشیم و امیدواریم که مردم در این زمینه وارد عمل شوند.
captcha