واقعه غدیر خم در میامی بازسازی می‌شود
کد خبر: 3633844
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
برای اولین بار؛

واقعه غدیر خم در میامی بازسازی می‌شود

گروه فرهنگی: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی از برگزاری پنج محفل انس با قرآن کریم در میامی خبر داد و گفت: واقعه غدیر خم برای اولین بار در میامی بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، رضا مهدیان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی امروز یکم شهریور ماه در آستانه هفته دولت به تشریح فعالیت‌های این اداره در فاصله هفته دولت سال ٩٥ تا هفته دولت امسال پرداخت و افزود: برگزاری ١١ نمایشگاه فرهنگی هنری و ٣٨ کارگاه آموزشی از جمله این اقدامات است.
وی با اشاره به تاسیس نگارخانه دیبا در میامی گفت: در این مدت ٥٠ کارگاه و نمایشگاه فرهنگی و هنری در مناطق روستایی برگزار و  ١٠ مورد حمایت از انجمن های فرهنگی و هنری میامی صورت گرفته است.
مهدیان برگزاری سوگواره شعر استانی با عنوان غزل‌های خونین و نیز ٩ محفل شعر شهرستانی،  صدور هشت مجوز تولید فیلم مستند و ارتقای نمایندگی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در میامی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: کسب موافقت تشکیل انجمن سینمای جوان، افتتاح چهار کانون فرهنگی و هنری در این شهرستان، افتتاح یک موسسه فرهنگی و هنری و برگزاری دو مورد چاپ و رونمایی از کتاب نیز از فعالیت های این اداره در یکسال اخیر است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی گفت: برگزاری جشنواره فرهنگ روستا، برگزاری سه جشنواره شهرستانی، اهدای بیش از چهار هزار جلد کتاب،  برگزاری پنج محفل انس با قرآن کریم، برپایی چهار نمایشگاه کتاب، اجرای طرح حافظان قرآنی، بازسازی واقعه غدیر خم برای اولین بار در میامی ، برگزاری مسابقات پانزدهمین مسابقات قرآن و عترت و نیز تمدید سه مورد مجوز موسسات و کانونهای فرهنگی و هنری از اهم فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی است.
منبع: روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان
captcha