الگوی اقتصاد مقاومتی به یک وظیفه قانونی تبدیل شده است
کد خبر: 3604485
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
خودنیا:

الگوی اقتصاد مقاومتی به یک وظیفه قانونی تبدیل شده است

گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری هرساله مطرح می‌شود و تمامی مسئولان بر آن اجماع دارند دیگر به یک وظیفه قانونی تبدیل شده و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف به اجرای آن هستند و اگر نگوییم به اندازه واجبات دین اهمیت دارد کمتر از آن‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، همایش سالانه «اقتصاد مقاومتی و کاهش تلفات» با محوریت مأموران قرائت کنتور برق امروز دوشنبه، هشتم خردادماه با حضور مدیر عامل شرکت، رابطین کاهش تلفات در سطح استان، مسئولان جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، رابطین مدیریت مصرف و پیک‌سایی، مدیران برق شهرستان‌ها و ستاد، معاونین شرکت، مدیرعامل شرکت کامپیوتری مدد باختر و مدیرعامل شرکت مباشر در سالن بانک صادرات استان لرستان برگزار شد.
در این همایش، فریدون خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری هرساله مطرح می‌شود و کلیه مسئولان و دست‌اندرکاران بر آن اجماع دارند دیگر به یک وظیفه قانونی تبدیل شده و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف به اجرای آن هستند و اگر نگوییم به اندازه واجبات دین اهمیت دارد کمتر از آنها نیست.
وی افزود: در چند سال گذشته همایش‌های مختلفی توسط دستگاه‌های اجرایی با عنوان «اقتصاد مقاومتی» برگزار شده و هر کدام به‌نوعی خروجی خود را نمایان ساخته ولی نکته مهم اینجاست که فیدبک کار تأثیر خود را بر اقتصاد کشور بگذارد.
خودنیا ضمن بیان این‌که مقوله اقتصاد مقاومتی و تحقق آن ما را در جهان مطرح می‌کند و در جایگاه خود روی مفاهیم عملی و نظری آن حرف‌ها برای گفتن داشته باشیم، اظهارکرد: مشخص نمودن چالش‌ها و موانع پیش‌روی اقتصاد مقاومتی اساس کار است و ما بایستی ابتدا آسیب‌شناسی‌ها و کارشناسی‌های لازم را انجام داده وسپس برنامه‌های اجرایی را در مسیر خود قرار دهیم.
وی افزود: آنچه می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی مأیوس کند نوع نگرش‌ها ، رفتارها و زیرساخت‌های اقتصادی کشور است که این نوع شاخص‌ها خود نقش بسیار تعیین کننده‌ای در رسیدن یا عدم رسیدن به مقوله اقتصاد مقاومتی دارند.
در ادامه این همایش حسینی‌مهر، مدیر دفتر کنترل پروژه و دبیر کمیته عالی کاهش تلفات مطالبی را در خصوص اقدامات انجام شده توسط آن کمیته و رابطین کاهش تلفات جهت رسیدن به اهداف متعالی شرکت عنوان کرد و گفت: یکی‌از مصادیق و الگوهایی که می‌توان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به موعد اجرا گذاشت و از هدررفت سرمایه‌های شرکت جلوگیری کرد بحث کاهش تلفات است که سالیانه میلیاردها تومان ذخیره انرژی و ریالی را برای شرکت به‌دنبال دارد.
در ادامه چنگیز شیرازی، مدیر امور مشترکین نیز در خصوص جمع‌آوری برق‌های غیر مجاز، پیک‌سایی و مدیریت مصرف و تست لوازم اندازه‌گیری مطالبی را بیان کرد و گفت: نقش جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، تست صحیح و به‌موقع لوازم اندازه‌گیری، پیک‌سایی و مدیریت مصرف در حوزه برق و در رسیدن به اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار بوده و با همت پرسنل زحمت‌کش شرکت و نیروهای پیمانکاری می‌توان گام‌های مؤثری را در این زمینه برداشت.
وی فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترهای مناسب جهت افزایش آگاهی مردم در خصوص کاهش تلفات و اقتصاد مقاومتی را از قدم‌های توسعه و آبادانی دانست و اظهارکرد: با توجه به این‌که مردم فهیم استان لرستان مردمی فرهنگ‌پذیر و همگام با دولت هستند ما باید سعی کنیم بیشتر تمرکز خود را متوجه فرهنگ‌سازی نموده و قطعاً در این زمینه موفقیت‌های چشم‌گیری حاصل خواهد شد.
شیرازی در ادامه همکاری‌های لازم در خصوص چگونگی رسیدن به اهداف شرکت در زمینه‌های فوق را تشریح و مأمورین قرائت که بیشترین سهم در زمینه کاهش تلفات را دارند به‌عنوان طلایه‌داران و پیشانی شرکت‌های توزیع قلمداد کرد و خواستار جدیت و همیت بیشتر آنان در حوزه کاری خود شد.
captcha