مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3582679
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
مؤسسه برتر/2

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خبرگزاری ایکنا در نظر دارد که در پایان هر هفته مؤسسه و خانه قرآنی که ارتباط خبری خوبی با این خبرگزاری دارد با عنوان مؤسسه برتر معرفی کند که این هفته به معرفی مؤسسه‌ای با بیش از 800 شعبه در سراسر کشور می‌پردازیم.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم.

دومین مؤسسه‌ای که قرار است این هفته به عنوان مؤسسه برتر هفته به سراغ آن برویم «جامعة‌القرآن الکریم» است.

جامعة‌القرآن الكريم، مؤسسه‌ای فرهنگی است که فعالیتش را همزمان با آغاز سال تحصیلی 78-77 با مدیریت حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، با تجربه سالیان سال فعالیت در حوزه حفظ، قرائت و برپایی جلسات تحفیظ قرآن و با پذیرش و گزینش 120 نفر از داوطلبان در شهر مقدس قم آغاز کرده است.

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنااین مرکز با هدف ترويج فرهنگ قرآنی میان آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان و ايجاد انگیزه و ارتباط عميق و ماندگار نسل جوان با قرآن، همچنين مصون ساختن آنها از انواع آفات‌ها و خطرات فعالیت می‌کند.

در کنار فعالیت و تجربه‌ حجت‌الاسلام والمسلمين طباطبايی در زمینه حفظ و قرائت قرآن و همچنین همکاری جمعی از مربیان که از حافظان و قاریان قرآن کریم و همچنین مشارکت خیرین در ارتقای فعالیت‌های این مرکز با کمک‌های مالی و در اختیار گذاشتن زمین‌ و ساختمان به منظور گسترش فعالیت شعب، نقش فرزندشان، سيدمحمدحسين طباطبايی(علم‌الهدی) در مقبوليت اين نهاد، قابل تأمل و توجه است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی با توفيق الهی و همت والدينش، توانست به عنوان خردسال‌ترين حافظ كل قرآن طی سالیانی در محافل گوناگون داخل و خارج كشور به اجرای برنامه پرداخت و به خوبی درخشید و عناوين و مداركي را از بزرگان حوزه علميه و برخي دانشگاه‌های داخل و خارج از كشور به‌دست آورد.

در طول سال‌ها فعالیت جامعةالقرآن تقاضاهایی از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور و همچنین از خارج از كشور براي تأسيس شعبه‌ای از این مؤسسه شده است که تاکنون با عنایت باریتعالی و کمک مردم قرآن‌دوست و به‌کارگیری حافظان و قاریان پرورش‌یافته این مؤسسه بیش از 800 شعبه در شهرهای مختلف کشور تأسيس و راه‌اندازی کرده است.

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنادوره‌هایی چون حفظ مقطعی و تخصصی یک‌ساله، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، حفظ آیات موضوعی به روش اشاره، آموزش غیرحضوری قرآن، تفسیر قرآن، مفاهیم، دوره‌های تربیت مربی، خطابه‌خوانی و برپایی المپیاد‌های راسخون، الذکر و اردوهای زیارتی و سیاحتی... از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های جامعةالقرآن است.

اين مؤسسه برای سنین مختلف خردسالان، نوجوان و جوانان و همچنین بزرگسالان دوره‌هایش را برگزار کرده است که تاکنون با استقبال همراه بوده به گونه‌ای که حافظان کل و مقعطی زیادی از سوی جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) و با روش‌ آن پرورش یافته‌اند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۹:۰۰
0
0
سلام خیلی خوبه این حرکت ایکنا. احسنت بر شما قرآن دوستان
captcha