وحدت و همدلی؛ گامی در تقویت سرمایه‌های اجتماعی
کد خبر: 3546186
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
شاهرخی مطرح کرد:

وحدت و همدلی؛ گامی در تقویت سرمایه‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: معاون استاندار لرستان با بیان این‌که وحدت و همدلی بین مدیران ارشد و شورای تأمین از ویژگی‌های استان لرستان است، اظهار کرد: وحدت و همدلی بین مسئولان موجب باز شدن فضای سیاسی در استان و همچنین تقویت سرمایه‌های اجتماعی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه شورای اداری استان لرستان که سه‌شنبه، ۲۵ آبان در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: در سال پایانی دولت ریاست جمهوری حسن روحانی هستیم کمااینکه در این شرایط بخش عمده‌ای از شعارهای دولت محقق شده است.
وی با بیان این‌که دولت تدبیر و امید فعالیت خود را با شعار صداقت و شفافیت آغاز کرد، افزود: شرایط داخلی سختی قبل از دولت تدبیر و امید به‌وجود آمده بود و اقتصادی همراه با تورم و رکود شدید جامعه حاکم بود.
شاهرخی اضافه کرد: قبل از دولت روحانی در خارج از کشور یک اجماع جهانی از سوی استکبار بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌وجود آمده بود که در بحث سیاست خارجی با به ثمر نشستن برجام، حقانیت جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت شد.
معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: توجه به معیشت و ساماندهی وضعیت اقتصادی در کشور اولویت کاری دولت تدبیر و امید بود که در این راستا در سطح استان لرستان پروژه‌های اقتصادی که بر زمین مانده بود در حال احیا شدن است.
وی با اشاره به این‎که در استان لرستان به‌دنبال ایجاد هم‌گرایی و وحدت بین تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی هستیم، تصریح کرد: آرام کردن فضای سیاسی همراه با ایجاد نشاط سیاسی در استان و تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد فضای باز سیاسی از اهداف ما در این راستاست.
شاهرخی با بیان این‌که فراهم کردن تریبون‌های آزاد برای تمام احزاب و گروه‌های سیاسی از دیگر فعالیت‌های معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بوده است، ادامه داد: طی سه سال گذشته ۲۰ مجوز برای احزاب و دفاتر نمایندگی ایجاد شده است این در حالی‌است که ۴7 حزب و دفتر احزاب در استان لرستان وجود دارد.
وی هدف از ایجاد دفاتر احزاب را آگاهی‌بخشی به آحاد مختلف جامعه و بالابردن سطح دانش سیاسی مردم دانست و تصریح کرد: در زمینه تعامل با همه گروه‌ها و احزاب سیاسی، لرستان در ایام انتخابات‌ پذیرای افراد صاحب ‌نام و شاخصی از جریان‌های سیاسی در سراسر کشور است.
شاهرخی با بیان این‌که وحدت و همدلی بین مدیران ارشد و شورای تامین از ویژگی‌های استان لرستان است، عنوان کرد: وحدت و همدلی بین مسئولان موجب باز شدن فضای سیاسی در استان و همچنین تقویت سرمایه‌های اجتماعی شده است.
معاون سیاسی استانداری لرستان توجه به سازمان‌های مردم نهاد را از دیگر اولویت‌ها و فعالیت‌ها انجام شده در استان لرستان دانست و تصریح کرد: در این راستا ۴۵ مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد در لرستان صادر شده است زیرا سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند کارهایی که با تصدی‌گری انجام می‌شود به‌نحو مطلوب انجام دهند و در این راستا در حال حاضر ۳۷ سازمان مردم نهاد در استان لرستان در حوزه‌های اجتماعی، محیط زیست، ورزش، درمان سلامت، عمران و آبادانی فعالیت می‌کنند.
وی سامان بخشیدن به حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی را از اهداف ایجاد تشکل‌های مردم نهاد ارزیابی کرد و اضافه کرد: در بحث انتخابات، سیاست دولت بر این است که رای مردم را حق‌الناس می‌داند و در هر شرایطی از رای مردم صیانت می‌کند که در این راستا افراد مؤمن، متقی و قانون‌مدار را در هیئت‌های اجرایی به خدمت گرفتیم.
شاهرخی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از هیئت‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند، اضافه کرد: انتخابات استان لرستان به‌لحاظ صیانت از آرا مردم و سلامت انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با اشاره به این‌که در سال ۹۲ از ۶۲ درصد مشارکت مردم لرستان در انتخابات ریاست جمهوری، ۴۶ درصد آراء مربوط به دولت تدبیر و امید بود، عنوان کرد: در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز ۳۴۹۷ نفر به‌عنوان شوراهای روستایی و ۱۵۸ نفر به عنوان شوراهای شهری برگزیده شدند.
captcha