اولین مسلمان کنگره مرهم مسلمانان آمریکا می‌شود؟
کد خبر: 3545494
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

اولین مسلمان کنگره مرهم مسلمانان آمریکا می‌شود؟

گروه بین‌الملل: آمریکا سه‌شنبه گذشته مردی را رئیس‌جمهور خود کرد که خواستار منع کامل مسلمانان از ورود به خاک آمریکا شده بود.

اولین عضو مسلمان کنگره مرهم زخم‌ مسلمانان آمریکا می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «CNN»، انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نگرانی اقشار مختلف از جمله مسلمانان این کشور را در پی داشته و با گذشت 4 روز از پیروزی وی همچنان تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز نسبت به نتیجه انتخابات ادامه دارد.

در این میان خبر احتمال انتخاب «کیث الیسون» به‌عنوان رئیس «کمیته ملی دمکراتیک» خبر خوشی برای مسلمانان محسوب می‌شود.
کیث الیسون، اولین مسلمان آمریکایی که در سال 2007 به عنوان نماینده «مینه‌سوتا» به عضویت کنگره آمریکا درآمد.

وی که عضو حزب دمکرات است، به در دست گرفتن ریاست «کمیته ملی دمکراتیک» این حزب که پستی تأثیرگذار است، چشم دوخته است.

الیسون هنوز به‌طور رسمی در این باره اظهارنظر نکرده اما گزارش‌ها حاکی است که وی از سوی شخصیت‌های برجسته حزب دمکرات مانند سناتور «برنی سندرز» و سناتور «الیزابت وارن» و سناتور «چاک شومر» بسیار مورد تأیید است.

انتخاب رئیس جدید کمیته ملی دمکراتیک و اینکه چه کسانی به عنوان رهبران جدید و جوان این حزب معرفی خواهند شد، پیام بسیار مهمی مبنی بر سمت و سوی جدید حزب دمکرات آمریکا پس از شکست شگفت‌آور هیلاری کلینتون دمکرات به ترامپ جمهوری‌خواه خواهد داشت.

اگر الیسون به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شود، می‌تواند نقش مهم و مؤثری در حمایت از گروه‌های اقلیت به‌ویژه مسلمانان داشته باشد که به‌شدت به خاطر اظهارات و موضع‌گیری‌های ترامپ احساس نگرانی می‌کنند.

الیسون در یک مصاحبه اختصاصی پیش از پیروزی ترامپ عنوان کرده بود: در حال حاضر مسلمانان نگران حملات احتمالی و افزایش تبعیض نژادی در صورت پیروزی ترامپ هستند.

وی افزود: کودکان مسلمان نگران اخراج از کشور خود و دختران نوجوان با حجاب نگران وضعیت و امنیت خود هستند. وضعیت امروز مسلمانان آمریکا حتی بدتر از دوران پس از حادثه یازدهم سپتامبر است.
captcha