همگرايی اجتماعی زمينه‌ساز غنای فرهنگی است
کد خبر: 3544226
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

همگرايی اجتماعی زمينه‌ساز غنای فرهنگی است

گروه فرهنگی: استاندار يزد گفت: همگرايی اجتماعی با محوريت معتمدان و مؤثران جامعه، زمينه غنای فرهنگی را فراهم می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد 16 آبان ماه در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: خانواده به عنوان اساس سيستم‌های مديريت واحدهای كوچک، كانون تربيت فرزندان و آينده سازان است كه جايگاه آن همواره بايد در اجتماع مورد توجه قرار گيرد.
ميرمحمدی افزود: خانواده يكی از اركان مهم فرهنگی جامعه است و تقويت جايگاه آن می‌تواند در كاهش آسيب‌های اجتماعی بسيار اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: تقويت فرهنگ ازدواج آسان و بر مبنای شناخت يكی از موضوعاتی است كه می‌تواند ساير بنيان‌های اجتماع را نيز انسجام بخشد.
میرمحمدی يادآور شد: فرهنگ، بنابر شرايط محلی در اشكال گوناگونی نمايان می‌شود از اين رو برای فعاليت‌های فرهنگی به فضای گسترده و روش‌های گوناگون نياز داريم.
استاندار يزد با اشاره به ضرورت شيوۀ انتقال موضوعات فرهنگی گفت: براي تقويت ارزش‌های فرهنگی بايد بر مبنای ظرافت‌های فرهنگی و استفاده از ابزار مناسب كه ساخت فيلم يكی از اين عناصر كارساز است، جريان فرهنگی ايجاد كرد.
بهره‌مندی از الگوهای دينی انسجام خانواده را تقويت می‌كند
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدحسن معزالدينی، امام جمعه موقت يزد نيز در اين نشست گفت: موضوعات فرهنگی برای فعالان اجتماعی استان دغدغه‌ای مهم است زيرا مسائل فرهنگی همواره اولويت داشته و انسان بر مبنای فرهنگ خود زندگی می‌كند.
حجت‌الاسلام معزالدينی افزود: اگر در جامعه دغدغه تربيتی و اخلاقی وجود دارد بايد ابعاد فرهنگی تقويت شود و مورد توجه قرار گيرد.
وی ادامه داد: وجود روحيه همدلی و هماهنگی يكی از ظرفيت‌های بالای استان است و اميدواريم با عزم جدّی كه وجود دارد بتوانيم آسيب‌های اجتماعی را مديريت و يزد را در كنار نام حسينيه ايران به الگوی ايران تبديل كنيم.
امام جمعه موقت یزد با اشاره به اينكه دو موضوع خانواده و ترافيك، در استان نيازمند فرهنگ‌سازی و نگاه ويژه است، الگوی ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) را يادآور شد و گفت: بهرمندی از الگوهای دينی به ويژه در امر ازدواج انسجام خانواده را تقويت می‌كند.
یادآوری می‌شود در اين نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی استان در قالب كميته‌های گوناگون به بيان ديدگاه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه‌های فرهنگی به ويژه خانواده و ترافيک پرداختند.
captcha