انعکاس رسانه‌ای مسابقات قرآن با اولویت جذب مخاطب
کد خبر: 3492653
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
محمدزاده تأکید کرد:

انعکاس رسانه‌ای مسابقات قرآن با اولویت جذب مخاطب

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن باید با اولویت قاب تلویزیون از رسانه ملی پخش شود.

انعکاس رسانه‌ای مسابقات قرآن با اولویت جذب مخاطب
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسین محمدزاده، رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی این ستاد که پیش از ظهر امروز، 8 اردیبهشت ماه در رادیو قرآن برگزار شد گفت: این جلسه که با حضور مدیران مختلف شبکه‌های رادیوی و تلویزیونی، برون مرزی، رسانه‌ها و برنامه‌سازان در حال برگزاری است به منظور بهره‌گیری از نظرات مدیران و اعضا است تا بتوانیم از نقطه نظرات دوستان بهره برداری کنیم.

مدر رادیو قرآن در ادامه با بیان اینکه فضای اطلاع رسانی در بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بسیار اهمیت دارد افزود: از شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف می‌خواهیم با توجه به تقویم اجرا و تاریخی که برای اعلام مسائل مسابقات در نظر گرفته شده است به تولید و پخش برنامه بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از کارهایی که کمیته تبلیغات دارد، بررسی سند جامع تبلیغات و اطلاع‌رسانی است تا به همه رسانه ابلاغ کند و فعالیت رسانه‌ها براساس این سند دنبال شود.

محمدزاده ادامه داد: در سند جامع تبلیغات و اطلاع‌رسانی مواردی مد نظر است که تبلیغات محیطی، تبلیغات شهری، بحث اطلاع‌رسانی، برنامه‌سازی و فضای مجازی از جمله این موارد هستند.

مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه رسانه‌های صوتی، تصویری و مکتوب باید به برگزیدگان رشته حفظ مسابقات کشورمان توجه بیشتری داشته باشند افزود: علاوه بر اینکه نفرات برتر قرائت و حفظ سال‌های گذشته باید در قالب برنامه‌های مختلف معرفی شوند، می‌توانیم نگاه ویژه‌ای به نمایندگان ایران در رشته قرائت و حفظ سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن داشته باشیم تا مخاطبان با این چهره‌ها بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه گفت: اطلاع رسانی که از طریق شبکه‌های تلویزیونی در خصوص مسابقات بین‌المللی رخ می‌دهد، باید با اولویت قاب تلویزیون باشد؛ چرا که در این صورت تاثیرگذار خواهد بود. اگر بنا باشد اتفاقات مسابقات به همان شکل از طریق دوربین ضبط و پخش شود تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت. بلکه این مسابقات باید به نحوی پوشش داده شود که اثرگذاری خود را داشته باشد.

captcha