کمیته اطلاع‌رسانی همایش بانوان قرآن‌پژوه تشکیل شود
کد خبر: 3476474
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
محمدزاده:

کمیته اطلاع‌رسانی همایش بانوان قرآن‌پژوه تشکیل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر رادیو قرآن به دست‌اندرکاران برگزاری همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه پیشنهاد کرد که کمیته‌ای برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی این همایش تشکیل شود.

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه همايش بين‏‌المللي بانوان قرآن‏‌پژوه يكي از فعاليت‏‌های عمده و كم‏ن‌ظير در عرصه برنامه‏‌های قرآني بانوان است، گفت: در این همایش توجه ويژه‏‌ای به ضرورت آموزش عالي و پژوهش‏‌هايی با محوريت قرآن كريم وجود دارد که بايد از مسئولان و دست‌‏اندركاران اين اقدام پسنديده كه 14 دوره در برگزاری همايش اهتمام داشته‏‌اند، تشكر كرد.
وی با عنوان این مطلب که همايش بين‏‌المللی بانوان قرآن‏‌پژوه هرساله در بالاترين سطح از برگزاری و با حضور شخصيت‏‌های تراز اول جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های این همایش، انتخاب عنوانی است که هرساله برای همایش در نظر گرفته می‌شود و اینکه چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه با عنوان «قرآن و امام رضا(ع)» برگزار می‌شود نیز اقدام ارزشمندی است که از سوی برگزارکنندگان دنبال شده است.
مدیر رادیو قرآن در این بخش از سخنان خود اظهار کرد: راديو قرآن نيز هرساله توفيق آن را داشته تا علاوه بر مشارکت در تصمیم‌گیری و برنامه‌های اجرایی در اطلاع‏‌رسانی و تبليغات پیرامون موضوعات همايش و معرفی بانوان برگزیده قرآنی و در نهايت پخش زنده مراسم، حضور فعال داشته باشد و طی این سال‌ها، همايش بين‏‌المللي بانوان قرآن‏‌پژوه جزو جدول پخش هرساله شبكه راديويي قرآن بوده است.
وی با عنوان این مطلب که همایش بانوان قرآن‌پژوه طی این سال‌ها در جهت الگوسازی از بانوان فعال قرآنی در رشته‌های مختلف اثرات خوبی داشته است، عنوان کرد: طبق گزارش‌های رسيده از سوی دبيرخانه، نتايج مهمی همچون تشكيل بانک پايان‏‌نامه‏‌های قرآنی بانوان و يا شبكه گسترده بانوان ياسيني كه روزانه با سوره مباركه ياسين مأنوس هستند از این همایش به دست آمده است.
محمدزاده یادآور شد: برنامه‌هایی مانند همایش بانوان قرآن‌پژوه عامل تشويق و رونق برنامه‌‏های قرآنی در كشور به‌ويژه در ميان جمعيت بانوان است چرا كه اگر به طور واقع‏‌بينانه به موضوع فعاليت‏‌های قرآنی در كشور نگاه كنيم، عمده كار و وظيفه سنگين آموزش، تبليغ و ترويج و... بر دوش بانوان است كه در درجه نخست در منزل و سپس در موسسات، آموزشگاه‏‌ها و دانشگاه به كار بسيار مهم تربيت نسل‏های آينده مشغول هستند و اينها خود ضرورت توجه بيشتر به اين قبيل فعاليت‏‌ها را روشن مي‏‌كند.
مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه طی سال‌های گذشته سطح فعاليت‏‌های قرآنی به‌ويژه فعالیت‌های قرآنی بانوان در کشور گسترش پیدا کرده است، گفت: با نگاهي به حدود چهار دهه فعاليت قرآني بعد از انقلاب اسلامی، می‏‌بينيم كه اين فعاليت‏‌ها تا چه اندازه رشد مطلوب داشته است و در اين مسير اجرای برنامه‏‌هايي همچون تكريم بانوان قرآن‏‌پژوه، خود به عنوان يكی از قله‏‌های فعاليت قرآني بانوان، مي‏‌تواند چهره واقعي و قرآني نظام مقدس جمهوری اسلامی را در عرصه‏‌های داخلی و خارجی به شايستگی ترسيم كند.
وی با بیان اینکه از آنجا که امروزه ضرورت دارد فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از سوی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با دقت و ظرافت بیشتری طراحی و اجرا شود، عنوان کرد: در حاضر حاضر همايش بين‏‌المللی بانوان قرآن‏‌پژوه با پشتوانه و سابقه چندين ساله خود از جمله فعالیت‌های اثرگذار در حوزه بین‌الملل به شمار می‌آید كه مي‏‌تواند در عرصه بين‏‌الملل و ارتباط با ملت‏‌های مسلمان در اقصی نقاط جهان، اهداف راهبردی نظام را تأمين كند.
مدیر رادیو قرآن با یادآوری اینکه برگزاری هرساله همايش بين‏‌المللي بانوان قرآن‏ پژوه در فضاي رسانه‏‌ای كشور هم بازخورد خوب و مناسبی داشته است، اظهار کرد: از آنجا كه همایش بانوان قرآن‌پژوه هرساله در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود و شخصيت‏های حقيقی و حقوقی درجه یک نیز در آن حضور دارند، رسانه‏‌ها نيز به طور شايسته‏‌ای به آن مي‏پردازند.
وی ادامه داد: راديو قرآن نیز همانطور كه بيان شد، ضمن عضويت در كميته برگزاری این همایش، به سهم خود در ايجاد فضای تبيينی، اطلاع‏‌رسانی و معرفي نفرات انتخاب شده و مصاحبه با ايشان به عنوان الگوهاي قرآني كشور به ويژه در بخش بانوان، همچنين پخش همايش اهتمام دارد.
وی با عنوان این مطلب که لازم  است کمیته‌ای برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی همایش بانوان قرآن‌پژوه تشکیل شود، افزود: در صورتی که چنین کمیته‌ای تشکیل شود، می‌تواند اطلاعات مورد نیاز در خصوص این همایش را برای تمامي رسانه‏‌ها اعم از رسانه ملي، خبرگزاري‏‌ها و روزنامه‏‌ها جمع‏آوري و در اختيار بگذارد تا بُرد رسانه‌‏ای فراگيرتري را در اين همايش شاهد باشيم.
وی با بیان اینکه حمايت از بانوان قرآنی و داشتن ارتباط مستمر با بانوان داخل و خارج از کشور باید در دستور کار دست‌اندرکاران همایش قرار بگیرد، عنوان کرد: به‌نظر مي‏‌رسد بايد سازوکار مشخصی در دبيرخانه همايش پیش‌بینی شود و یک شبکه بانوان قرآن‌پژوه تشکیل شود تا بتوان در وقت‌‏های مقتضي به تمامی بانوان برگزیده این همایش در قالب يك سيستم تعريف شده دسترسي داشت و از علم و تجربيات آن‏ها استفاده كرد.  
محمدزاده در پایان افزود: همچنين مي‏‌توان بانوان برگزیده این همایش را به عنوان سطحي از نخبگی قرآني ذيل بنياد نخبگان كشور طبقه‏‌بندي كرد تا هم سطح ارزش معنوي همايش ارتقا يابد و هم در بُعد حمايتي، اين افراد بتوانند از مزاياي نخبگي در بنياد نخبگان بهره‏‌مند شوند.
captcha