بسیج؛ ظرفیتی مناسب برای توسعه کشور/ این نهاد در حوزه اقتصاد به کمک دولت بیاید
کد خبر: 3455891
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
دهقانی مطرح کرد:

بسیج؛ ظرفیتی مناسب برای توسعه کشور/ این نهاد در حوزه اقتصاد به کمک دولت بیاید

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بسیج را ظرفیت خوبی برای توسعه کشور دانست و گفت: این نهاد انقلابی در حوزه اقتصاد به کمک دولت بیاید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدعلی‌نادر دهقانی، رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان یکشنبه، یکم آذر‌ماه در جمع خبرنگاران در رابطه با بسیج گفت: بسیج به‌شرطی که در حوزه‌ای مانند اقتصاد مقاومتی یک برنامه عملیاتی، منسجم و کارآمد داشته باشد، ظرفیت خوبی برای توسعه کشور است.
وی اقتصاد مقاومتی را عامل اصلی راه‎اندازی و بهره‎گیری از همه ظرفیت‎های داخلی کشور اعم از توانمندی‎های نیروی انسانی، تجهیزاتی و کارگاهی برای افزایش سرعت پیشرفت کشور و خودکفایی دانست و افزود: تحقق این مهم می‎تواند هم در رفع نیازهای داخلی، هم در قطع وابستگی کشور و هم در افزایش خودباوری نقش مهمی داشته باشد.
دهقانی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی به این معنی نیست که در کشور را به روی هم‎پیمانان و سایر کشورهایی که می‎توانند با رعایت مصالح دو طرف در توسعه کشور کمک کنند ببندیم، تأکید کرد: باید در تدوین هر برنامه‌ای با تأکید روی شرکت‎های دانش‎بنیان و مراکز فناوری به خودکفایی و استقلال کشور توجه شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان اظهار کرد: به نظر بنده ظرفیت‎شناسی و معرفی توانمندی‎ها و ارائه چارچوب برای اثربخشی هر چه بیشتر مراکز تولیدی می‎تواند توسط بسیج انجام شود.
وی با اشاره به این‌که ما در کشور و استان‎مان زمینه‎های کاری متنوعی داریم که نیازمند معرفی آن به علاقه‎مندان داخلی برای سرمایه‎گذاری، فعالیت و تولید است، عنوان کرد: این فرصت‎ها باید شناسایی و ارز‎ش‎های اقتصادی آن با مدل‎های علمی تبیین شود و با این حال به نظرم این می‎تواند از وظایف سازمانی مانند بسیج باشد.
دهقانی تصریح کرد: بسیج هم به لحاظ جامعه آماری تحت مدیریت و هم به لحاظ امکانات ظرفیت خوبی در اختیار دارد، با این حال ضرورت دارد که دولت از همه ظرفیت‎ها و فرصت‎ها برای رهایی کشور از تنگ‌ناها به‌ویژه مشکلات اقتصادی بهره‎مند شود.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: رویکردهای دولت در برنامه ششم توسعه کاملاً روشن است؛ بنابراین اگر سازمانی برنامه کارآمد برای اجرایی شدن فرامین برنامه داشته باشد منطقی است که دولت از آن استفاده کند.
وی با بیان این‌که بسیج می‌تواند و باید در یک یا دو حوزه مشخص براساس مطالعاتی که قبلاً در سایر مراکز علمی کشور انجام شده یا خود سازمان بسیج انجام داده است تعهداتی را بر عهده بگیرد، افزود: به‌عنوان مثال بسیج می‌تواند در زمینه‎ای مانند مدیریت بحران در کشور یا موضوعات دیگر یا حتی در یک حوزه‎ای که در مرز دانش باشد مانند فناوری نانو، به خوبی نقش آفرینی کند.
دهقانی بیان کرد: به هر حال کشور ما مشکلات متعددی دارد و نیازها هم با پیشرفت تکنولوژی هر روز متنوع‎تر می‎شوند؛ بنابراین به نظر بنده بسیج هم باید با پذیرش واقعیت‎های کشور به‌ویژه در حوزه اقتصاد به کمک دولت بیاید و با مشارکت در سازندگی کشور در هر حوزه‎ای که تعیین می‎کند در افزایش سرعت و کیفیت پیشرفت کشور نقش خود را هر چه بیشتر ایفا کند.

captcha