نشست «شبکه هستی و جایگاه دین در کمالات انسان» در خمین برگزار شد
کد خبر: 3455188
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

نشست «شبکه هستی و جایگاه دین در کمالات انسان» در خمین برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست تخصصی «نگرشی جامع بر شبکه هستی و جایگاه آموزه‌های دینی در تحصیل کمالات انسانی» در دانشکده علوم قرآنی خمین با حضور دانشجویان و سخنرانی دکتر کمانکش، قائم مقام دانشکده، امروز، ۳۰ آبان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نشست تخصصی «نگرشی جامع بر شبکه هستی و جایگاه آموزه‌های دینی در تحصیل کمالات انسانی» در دانشکده علوم قرآنی خمین با حضور دکترحمید کمانکش، قائم مقام دانشکده، امروز، 30 آبان برگزار شد.

کمانکش در این نشست گفت: نگرش ما به جهان هستی کامل نیست و برای این که دید کاملی به پیرامون و جهان هستی به دست آوریم باید نگاه خرد و کلان، جمعی و فردی، ظاهری و باطنی، کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم.

وی افزود: نگاه شبکه‌ای به جهان هستی این است که این نگاه جز با تمسک به آموزه‌های دینی که توسط خداوند با نگاه جامع برای انسان‌ها مطرح شده است ، قابل دستیابی نیست .

کمانکش با استناد به تفسیر آیت‌الله جوادی آملی در این زمینه ادامه داد: عوالم مختلف شامل عالم توحید، قیامت، عالم برزخ و عالم دنیا توضیح داده شد و انسان به عنوان تنها موجودی که امکان برقراری ارتباط با تمامی این عوالم را دارد، معرفی شده است، تمامی این عوالم با یکدیگر مرتبط هستند و باعث گسترش شبکه هستی می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه هر تصمیم انسان در تمامی این عوالم تاثیرگذار است تصریح کرد: تصمیم می‌تواند به سمت عالم توحید یا به سمت عالم دنیا باشد برای تصمیم‌گیری در زندگی باید به شبکه هستی توجه داشت.

قائم مقام دانشکده علوم قرآنی خمین خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی، بایدها و نبایدهایی که خداوند برای ما تصمیم گرفته است بهترین  نتیجه را در تمامی عوالم هستی خواهد داشت.

captcha