تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی به آموزش و پرورش برای خرید فرش نمازخانه مدارس لرستان
کد خبر: 3452969
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
شاهرخی خبر داد:

تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی به آموزش و پرورش برای خرید فرش نمازخانه مدارس لرستان

گروه اجتماعی: معاون استاندار لرستان با بیان اینکه نمازخانه‌ها از ارزشمندترین مکان‌هایی است که در تعلیم و تربیت مؤثر است، گفت: در لرستان بیش از ۱۶ هزار متر فرش برای نمازخانه‌های مدارس لازم داریم که استانداری ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید بخشی از آن کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان عصر یکشنبه، 24 آبان‌ماه در جلسه شورای آموزش ‌و پرورش لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با بیان این‌که رسالت ما تلاش در جهت تحقق هدف آموزش و پرورش است، گفت: تعلیم و تربیت از اهداف بلند آموزش ‌و پرورش است.
وی با بیان این‌که یکی از فلسفه‌های تشکیل شورای آموزش و پرورش این است که موجب همکاری بین‌بخشی باشد، افزود: مزیت خوبی که در لرستان وجود دارد، همدلی، همکاری و هماهنگی بین‌بخشی است که در بین تمام دستگاه‌های ما وجود دارد که حاصل آن رویدادهای خوب بین‌المللی و کشوری مانند کنفرانس سرمایه‌گذاران خارجی، کنفرانس فیزیک و مسابقات جهانی کوراش بود.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: تأکید استاندار نیز بر این بوده که برای ارتقاء و سرعت بخشیدن به تعلیم و تربیت و اهداف بلند آموزش ‌و پرورش، هر آنچه ممکن است انجام شود.
وی عنوان کرد: در بحث مدارس خسارت‌ دیده حتماً بر اساس توافق‌نامه، شهرداری مکلف به عمل کردن است و نیازمند همکاری متقابل است.
شاهرخی با بیان این‌که مصوباتی که عمل نشده علاوه بر این‌که از طرف دبیرخانه پیگیر می‌شویم و رفع می‌کنیم، گفت: یکی از نیروهای استانداری نیز پیگیر این قضیه می‌شود و تضمین اجرای مصوبات با ما است مشروط بر این‌که شما گیر کار را مشخص کنید.
وی بیان کرد: ساخت مدارس یک کلاسه برای بانک‌ها غیرممکن نیست و نیازمند همت است و اگر می‌گویند نمی‌توانند به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی را مصوب و در کارگروه فرهنگی، اجتماعی این موضوع را مطرح کرده  تا همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان از ظرفیت این کارگروه استفاده کنند.
وی با بیان این‌که نمازخانه‌ها از ارزشمندترین مکانی است که در تعلیم و تربیت مؤثر است، تصریح کرد: در لرستان بیش از ۱۶ هزار متر فرش برای نمازخانه‌های مدارس لازم داریم که استانداری ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید بخشی از آن کمک خواهد کرد.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان اظهار کرد: هرساله کمکی را برای راهیان نور به سپاه می‌کنیم چراکه این اردوهای راهیان نور، اردوهایی تأثیرگذار هستند ولی اعتبارات را تفکیک نمی‌کنیم.
وی گفت: تمدید بدهکاری شرکت‌های خدماتی به‌معنای معاف بودن آموزش پرورش از این هزینه‌ها نیست بلکه باید به‌مرور این هزینه‌ها را تا پایان سال مالی تأمین کند.
شاهرخی عنوان کرد: برای واگذاری ساختمان فرمانداری ازنا نیاز به نامه نماینده و وزیر نیست چراکه این ملک متعلق به خود ما است و متأسفانه دیر پیگیرشدیم.
وی اظهار کرد: مجوز فروش سازمان استانداری، فرمانداری خرم‌آباد، دورود و ازنا را گرفته‌ایم و سه فرمانداری در مرحله واگذاری و استانداری نیز به فروش رسیده است.

captcha