روحانیون نقشی تأثیرگذار در مقابله با تهاجم فرهنگی دارند
کد خبر: 3450530
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
حجت‌الاسلام رمضانی:

روحانیون نقشی تأثیرگذار در مقابله با تهاجم فرهنگی دارند

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ، ۲۳ آبان‌ماه در نشست جامعه روحانیت که با حضورامام جمعه و روحانیت این شهرستان برگزار شد، گفت: علما و روحانیون دارای نقشی تأثیرگذار در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در این نشست گفت: عملکرد روحانیت در جامعه برای هدایت مردم به صراط مستقیم بوده و با انجام رسالت و وظایف خود در جذب آن ها به سوی قرآن و مبانی دینی کوشش فراوانی دارند.

وی افزود: بیان ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، اجرای ارزش‌ها و اعمال دینی مانند برقراری نماز جماعت، مجلس‌های دعا و نیایش همچنین مطرح کردن مسائل اعتقادی و احکام فقهی، بیان اندیشه‌های دینی، معرفتی و تربیت الگو، پاسخ به شبهه‌های دینی و اعتقادی، ایجاد نظام تربیت دینی و تقویت هویت آن از دیگر کارکردهای یاد شده است.

رمضانی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف روحانی باید برای حاکمیت ارزش‌های الهی و معنوی در اجتماع باشد لذا وظیفه روحانیون، خادمان نماز و عناصر فعال در مساجد بسیار خطیر و اثرگذار است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ خاطرنشان کرد: روحانیون و مبلغان مذهبی در این زمینه نقش کلیدی دارند و باید مردم جامعه و جوانان را از عواقب سوء تبلیغات بیگانگان و تهاجم فرهنگی آگاه و در ترویج هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی در بین اقشار مختلف تلاش کنند.

حمیدرضا گل‌محمدی

captcha