لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در امر اطلاع‌رسانی
کد خبر: 3389099
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
شاهرخی تأکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در امر اطلاع‌رسانی

گروه اجتماعی: معاون استاندار لرستان بر لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و ائمه جماعتی که در مساجد استان حضور دارند در امر اطلاع‌رسانی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان، دوشنبه، 27 مهرماه در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی استان، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، گفت: بحث تببین و تعیین دقیق فعالیت‌های دولت تدبیر و امید و هماهنگی در اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و سریع به مردم در دستور کار امروز این کمیته قرار دارد.
وی ادامه داد: همه ما اذعان داریم که طی دو سال گذشته شاهد تحولات قابل توجهی در بخش‌های مختلف بودیم که توسط مردم نیز قابل لمس بودند اما در این میان دستگاه‌های دولتی آن‌طور که باید فعالیت‌هایی را که انجام داده‌اند به اطلاع مردم نرسانده‌اند و در این زمینه ضعف داریم.
شاهرخی با اشاره به این‌که عدم اطلاع‌رسانی درست در رابطه با فعالیت‌های دولت تدبیر و امید هم در حق دولت و هم در حق مردم ظلم و جفاست، عنوان کرد: توصیه ما به مدیران دستگاه‌ها این است که دست‌آوردهای فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف به اطلاع مردم برسانند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: بیان فعالیت‌های مفید دستگاه‌های دولتی باعث ایجاد امیدواری بیشتر در مردم می‌شود و ما امیدواریم که بتوانیم بین کراگزاران دولت و مردم ارتبطا نزدیک‌تری را ایجاد کرده و آن‌را بیشتر و مستحکم‌تر کنیم.
وی با بیان این‌که تمام مسئولان استان اتفاق نظر دارند که اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین و ابزار اصلی پیشرفت در زمینه‌های مختلف است، افزود: هرکدام از کارگزاران دولت در استان وظیفه دارند که در راستای تشریح و تبیین برنامه‌های دولت و اطلاع‌رسانی آن‌ها در بخش‌های مختلف فعالیت داشته باشند.
شاهرخی با اشاره به این‌که نکته قابل توجه در این راستا تقویت باور مدیران به اهمیت نقش اطلاع‌رسانی است، عنوان کرد: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که خودمان باید این امر را باور داشته باشیم و به اطلاع‌رسانی به‌عنوان یک اصل توجه داشته باشیم.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: اولین مصوبه این جلسه این باشد که نامه‌ای به مدیران دستگاه‌ها ارسال و ابلاغ شود که در آن به اهمیت اطلاع‌رسانی و توجه به آن و همچنین بر نقش و تقویت روابط‌عمومی‌ها تأکید شود و همچنین برای تبیین سیاست‌ها و تشریح برنامه‌های دولت برنامه داشته باشند.
وی افزود: در ارزیابی که از کار مدیران انجام می‌شود توجه به این مسائل مورد توجه قرار می‌گیرد.
شاهرخی با اشاره به این‌که دیگر مصوبه این جلسه این باشد که دبیرخانه کمیته اطلاع‌رسانی با همکاری صدا سیمای لرستان برای ساخت برنامه‌ تلویزیونی «ره‌آورد» که پیشنهاد مدیرکل مسکن و شهرسازی لرستان است، تفاهم‌نامه‌ای امضا کنند که در آن زمان و نحوه تولید و پخش این برنامه که به بررسی مستند گونه فعالیت مدیران در استان می‌پردازد مشخص شود.
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان، با اشاره به این‌که تور گردشگری خبرنگاران برای بازدید از فعالیت‌هاو پروژه‌های در دست انجام توسط دولت در استان پیشنهاد خوبی است، اظهار کرد: این اردو تا پایان سال حداقل دو بار برگزار شود و علاوه‌بر خبرنگاران از قشر دانشجویان و فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که مایل به بازدید این پروژه‌ها هستند نیز اعزام شوند.
وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر این کمیته تمام دستگاه‌های دولتی باید در هر فصل و یا هر دو فصل نشست خبری منظمی با اصحاب رسانه استان داشته باشند.
شاهرخی با اشاره به این‌که ما می‌توانیم از ظرفیت ائمه جمعه و امام جماعت‌هایی که در مساجد استان حضور دارند در امر اطلاع‌رسانی استفاده کنیم، اظهار کرد: همچنین می‌توانیم از گروه‌های اجتماعی و سمن‌ها نیز در این امر استفاده کنیم چراکه مردم در هر کاری که مشارکت داشته‌اند موفقیت در آن حوزه قطعی بوده است.
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان با بیان این‌که ما تحت‌عنوان اسناد دولتی نمی‌توانیم در فضای مجازی حضور داشته باشیم، تصریح کرد: دستورالعملی که به ما ابلاغ شده این است که فضای مجازی را رصد کنیم و دستگاه‌های مختلف این فضا را باید جدی بگیرند.
وی در رابطه با شکایت‌های متعددی که دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران در دستگاه‌های دولتی دارند، ادامه داد: براساس مصوبه دولت هیچ ارگان دولتی بدون هماهنگی قبلی با دبیرخانه کمیته اطلاع‌رسانی نباید از هیچ خبرنگاری شکایت کند، البته این موضوع نباید باعث سوء استفاده خبرنگاران شود چراکه در این صورت با برخورد جدی کمیته مواجه می‌شود.

captcha