واگذاری طراحی طرح «آمایش فرهنگی ـ مذهبی» لرستان به جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3374323
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
دهقانی خبرداد:

واگذاری طراحی طرح «آمایش فرهنگی ـ مذهبی» لرستان به جهاد دانشگاهی

گروه اندیشه: رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از واگذاری طراحی طرح جامع و پایه‌ای استان با عنوان «آمایش فرهنگی ـ مذهبی» به جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از لرستان، سیدعلی نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان امروز، هفتم مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان برگزار شد، گفت: طراحی طرح جامع و پایه‌ای برای استان با عنوان «آمایش فرهنگی مذهبی لرستان» به جهاد دانشگاهی لرستان واگذار شده است تا بتوان یک ارزیابی مشخص از کارهای فرهنگی را به‌دست آورد.
وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین چالش نظام برنامه‌ریزی  لرستان نبودن دیتا در استان است،افزود: ما در حوزه‌های مختلف آمار نداریم کمااینکه باید یک مطالعه  جامع در حوزه  فرهنگ صورت گیرد  تا بتوان شاخص‌هایی را پیدا کرد و آن‌ها را رصد نمود.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به این‌که فرهنگ یک موضوع چند بُعدی است، بیان کرد: فرهنگ هم تاثیرگذار است و هم تاثیرپذیر  کمااینکه اگر می‌خواهیم طرح آمایش فرهنگی در استان داشته باشیم لازم است همه سازمان‌ها و ساختارهای فرهنگی اثرگذار در جامعه شناسایی شوند.
وی به ضرورت توزیع بهینه ساختارهای فرهنگی در استان اشاره و عنوان کرد: ما باید مکانی ایجاد کنیم که فعالیت‌های فرهنگی استان را رصد کنیم لذا باید یک نظام اطلاعاتی هماهنگ، کاربردی و متقن داشته باشیم.

captcha