ضرورت تشکیل اتاق فکر در ادارات/این اتاق فکرها نمایشی نباشد
کد خبر: 3364471
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
شاهرخی مطرح کرد:

ضرورت تشکیل اتاق فکر در ادارات/این اتاق فکرها نمایشی نباشد

گروه اجتماعی: معاون استاندار لرستان تشکیل اتاق‌های فکر در ادارات را مهم خواند و افزود: مدیران باید تلاش کنند در این اتاق‌های فکر از نظرات افراد باتجربه و کارشناس و توانمند بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدمحمد شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان امروز پنجشنبه، 26 شهریور در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به کسب رتبه برتر کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان در ارزیابی وزارت کشور، گفت: مردم بزرگ‌ترین پشتوانه نظام ما چه در دوران انقلاب و چه در دوران پس از پیروزی انقلاب و در صحنه‌های مختلف بوده‌اند.
وی افزود: مردم ایران در طول این دوران با پشت سر گذاشتن مشکلات و موانع همواره یاری‌گر نظام بوده‌اند لذا بر همه ما به‌عنوان مسئولان نظام این است که این سرمایه‌های اجتماعی را تقویت کنیم و زمینه‌ساز انسجام این توانمندی بزرگ باشیم.

اتکا به مردم؛ رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

شاهرخی با اذعان به این‌که توجه به سرمایه‌های اجتماعی بزرگ‌ترین شرایط و فرصت را برای دستیابی به هدف ما در هر سطح فراهم می‌سازد، گفت: اتکا به مردم رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده است.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با بیان این‌که اگر غفلتی نسبت به نقش مردم و سرمایه‌های اجتماعی شود عدم توفیق خواهیم داشت چراکه نقشی که بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب برای مردم قائل بوده و هستند یک نقش واقعی است و این نقش در قانون اساسی نیز یک نقش اساسی و مهم است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت وجدان کاری در ادارات و سازمان‌ها، افزود: باید در زمینه بالا بردن وجدان کاری و فرهنگ‌سازی در این زمینه و همچنین تقویت روحیه همدلی و همزبانی در بین مردم و دولت نهایت تلاش خود را به‌کار بگیریم.

دوره‌های آموزشی وجدان کاری و تقویت فرهنگ کار و خدمت بهتر به مردم برگزار شود

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: لازم است دوره‌های آموزشی، در راستای یادآوری اطلاعات مدیران در زمینه وجدان کاری و تقویت فرهنگ کار و خدمت بهتر به مردم برگزار شود تا بتوانیم به این وسیله نارضایتی مردم نسبت به عملکرد ادارات را به حداقل برسانیم.
شاهرخی افزود: لازم است در زمینه تعهد کاری، وجدان کاری و رضایت‌مندی مردم نشست‌های هم‌اندیشی با حضور اساتید مجرب برگزار شود و متولی برگزاری این نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، دبیرخانه کارگروه فرهنگی و اجتماعی است.

فعالیت 270 سازمان مردم نهاد در لرستان/از ظرفیت این سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود

وی تشکیل اتاق‌های فکر در ادارات را نیز مهم خواند و ادامه داد: این اتاق‌های فکر نباید حالت نمایشی داشته باشد مدیران باید تلاش کنند در این اتاق‌های فکر از نظرات افراد باتجربه و کارشناس و توانمند بهره ببرند و این امر در ارزیابی عملکرد مدیران نیز لحاظ خواهد شد.
شاهرخی با تاکید بر لزوم توجه مدیران به تقویت همدلی و همزبانی افزود: مدیران در این راستا می‌توانند از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند.
وی گفت: در لرستان 270 سازمان مردم نهاد فعالیت دارند که این سازمان‌ها ظرفیت خوبی به‌شمار می‌روند و علاوه براین استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد مورد تاکید رئیس جمهور نیز بوده و این مسأله باید مدنظر مدیران قرار بگیرد.

captcha