پایه‌های توسعه هر کشور در آموزش و پرورش بینان‌گذاری می‌شود
کد خبر: 3362714
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
مدیر آموزش و پرورش شهرضا:

پایه‌های توسعه هر کشور در آموزش و پرورش بینان‌گذاری می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ:احمد ملکیان؛ در جمع خبرنگاران به مناسبت اجرای پروژه مهر 94 گفت: مبنا و پایه‌های توسعه هر کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مدیر آموزش و پرورش شهرضا گفت: طلوع پرتوهای دانش از روز اول ورود یک دانش‌آموز به چرخه آموزش و پرورش و با‌‌ آغاز نوشتن الفبا آغاز می‌شود و هر دانش‌آموز باید ثمره خیر در جامعه باشد.

ملکیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ما آموزش و پرورش را به‌عنوان یک نهاد مصرفی نمی‌دانیم وسرمایه‌گذاری در آموزش وپرورش یک ثروت است که آینده کشور را تامین می‌کند.

وی در ادامه افزود: جرقه اصلی تربیت مدیران موفق کشوری در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وی پیشرفت اخلاق انسانی را از رسالت‌های بزرگ آموزش وپرورش دانست و گفت: وقتی در یک جامعه مردمی فرهنگشان را درآموزش وپرورش به‌دست می‌آورند مطمئناً باورهای دینی، قلبی و تمام آن چیزی که می‌تواند اخلاق جامعه رابه سمت یک اخلاق انسانی جلو ببرد در این نهاد شکل می‌گیرد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: هرگاه بخواهند کشوری را از بین ببرند باید به این فکر باشند که چگونه آموزش وپرورش را از شتاب، حرکت ورسالت خود دور کنند.

ملکیان با اشاره به مسائل ومشکلات فرهنگیان گفت: با بررسی و اصلاح مشکلات فرهنگیان، این قشر از جامعه در راستای ارائه خدمت‌رسانی به بالابردن سطح دانش تلاش‌های وافری ازخود نشان خواهند داد.

وی با اشاره به پروژه مهر94 گفت: امسال با ثبت نام حدود ۲۵ هزار دانش آموز در مدارس شهرضا یکی ازسال‌های خوب و سرنوست ساز برای آموزش وپرورش است وما وارث آموزش وپرورشی هستیم که مسئولیت ما را دو چندان می‌کند.

وی درادامه گفت: آموزش وپرورش شهرضا دراین طرح یکی ازشهرستان‌های پیشتازاست وامیدواریم بتوانیم با اجرای کامل این طرح شهرضا را به روزهای اوج فرهنگی خود برسانیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرضا با اشاره به سابقه یکصد ساله تحصیل درشهرضا گفت: آموزش وپرورش شهرضا ازجمله اداراتی است که برای اولین مرتبه درسطح استان ومنطقه شکل گرفته است و در گذشته نیروی انسانی پنج منطقه شهرضا، دهاقان، سمیرم، مبارکه و جرقویه از این منطقه تامین می‌شده است و امروزه تعداد زیادی از فرهنگیان شهرضایی درشهرستان‌های مجاور مشغول به خدمت هستند که خواستار انتقال به این شهرستان هستند ولی به لحاظ ظرفیت پر‌ این اداره امکان انتقال آنها به این شهرستان وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود‌ گفت: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری درسال جاری تمام تلاش خود را در جهت انتخاباتی پرشور و حضور حداکثری به‌کارخواهیم گرفت و با تمام قدرت درمقابل کسانی که بخواهند تبلیغ به نفع وسمت وسوی جناحی انجام دهند با تمام وجود ایستادگی خواهیم نمود و تلاش برای حضوراقشارمختلف جامعه خصوصاً مشارکت دانش آموزان درانتخابات سرنوشت‌سازسرلوحه این اداره است.

دراین نشست مرتضی سلطانی معاون توسعه و برنامه‌ریزی مدیریت آموزش و پرورش شهرضا با اشاره به بازسازی ومرمت آموزشگاه‌های این شهرستان گفت: طی بازدیدهایی که از کلیه واحدهای آموزشی این شهرستان به‌عمل آمد در طول تابستان اکثر مدارس رنگ‌آمیزی و شاداب سازی شده و محیط داخل و بیرون مدارس رنگ‌آمیزی و با استفاده از شعارهای مذهبی چهره زیبایی به محیط مدارس بخشیده است.

درادامه این نشست محمد شعاعی معاونت آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرضا با اشاره به برنامه چشم انداز 20 ساله آموزش و پرورش گفت: یکی ازسیاست‌های پیش روی این اداره سوق دادن دانش‌آموزان و رسیدن به سطح 70 درصد به رشته‌های فنی حرفه‌ای و تحصیل 30 درصدی دانش‌آموزان در رشته‌های نظری است که تلاش‌هایی در این زمینه انجام گرفته است.

وی درادامه افزود: یکی ازسیاست‌های این اداره تلاش درجهت احداث کلاس‌های جدید وتجهیزآنها به ابزارهای فن‌آوری وتولید محتوای الکترونیکی وایجاد سایت‌های مناسب درآموزشگاه‌ها وایجاد فضای مناسب برای بحث ورزش دانش‌آموزان است.
در پایان این جلسه مدیریت آموزش و پرورش شهرضا به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

یدالله شاه‌چراغی
 

captcha