لزوم کاربردی بودن پژوهش‌ها/ تربیت نیروهای متعهد و متخصص، اولویت جهاد دانشگاهی است
کد خبر: 3337547
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
دهقانی تأکید کرد:

لزوم کاربردی بودن پژوهش‌ها/ تربیت نیروهای متعهد و متخصص، اولویت جهاد دانشگاهی است

گروه اندیشه: رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی به‌دنبال انجام فعالیت‌های پژوهشی، بنیادی و کاربردی است چراکه اعتقاد دارد فعالیت پژوهشی که نتواند برای استان محصول و سرمایه را به‌دنبال داشته باشد، به صلاح استان نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدعلی‌نادر دهقانی الوار، رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان، ظهر امروز، دهم مردادماه جاری، در دیدار کارکنان جهاد دانشگاهی لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، گفت: اعتقاد ما این است که پایه و اساس و کار جهاد دانشگاهی باید براساس مزیت‌های استان باشد
وی، ادامه داد: به تعبیر حجت‌الاسلام میرعمادی در دیداری که سال قبل با کارکنان جهاد داشتند، جهاد دانشگاهی باید کارهای شاخص، برتر و تأثیرگذار انجام دهد.
دهقانی، با اشاره به این‌که یکی از اصولی که جهاد دانشگاهی آن‌را دنبال می‌کند، بحث دغدغه‌های استان است که نماینده ولی‌فقیه در نشست‌های خصوصی و شورای فرهنگ عمومی بارها به آن‌ها اشاره کرده است، عنوان کرد: ما در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشت و درمان گرفتاری داریم که باید پروژه‌هایی در این زمینه عملیاتی شده و تحقق پیدا کند.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی سه هدف عمده را دنبال کرده است، اظهار کرد: توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار خود قرار دادیم، لذا جهاد دانشگاهی نیروهای توانمند، متعهد و متخصص تربیت می‌کند که در راستای ایجاد اشتغال گام برمی‌دارند.
وی، افزود: جهاد به‌دنبال انجام فعالیت‌های پژوهشی، بنیادی و کاربردی است چراکه اعتقاد دارد فعالیت پژوهشی که نتواند برای استان محصول و سرمایه را به‌دنبال داشته باشد، به صلاح استان نیست و هرکاری باید خروجی قابل لمسی داشته باشد.
دهقانی، ادامه داد: ما اعتقاد داریم که فعالیت‌های فرهنگی انجام ندهیم و یا اگر انجام می‌دهیم ماندگار و فرهنگ‌ساز بوده و به جهت تبدیل شود.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، با اشاره به این‌که این نهاد مجوز تأسیس مجتمع تحقیقات و فناوری در استان را دریافت کرده است، افزود: این مجتمع دومین مجتمع در کشور است که جانمایی آن انجام شده و طرح آن آماده و در حال راه‌اندازی است.
وی، تصریح کرد: هدف ما از تأسیس مجتمع تحقیقاتی صرفاً تأسیس یک آزمایشگاه نیست بلکه هدف ما این است که فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی به محصول و اقتصاد تبدیل شود، و اعتقاد داریم که پژوهشی، کاربردی است که بتواند توانمندی‌ها را به محصول تبدیل کند.

تأسیس مرکز درمانی ـ پژوهشی ناباروری در لرستان

دهقانی، با اشاره به رایزنی‌های جهاد مرکز لرستان با جهاد مرکزی در رابطه با تأسیس مرکز درمانی ـ پژوهشی ناباروری در استان، اظهار کرد: تمام مجوزهای تأسیس این مرکز دریافت شده و امیدواریم که با انجام کارهای آن کلنگ‌زنی این مرکز در مهرماه سال جاری انجام شود.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، افزود: هدف ما از ایجاد این مرکز در لرستان تنها انجام کارهای درمانی نیست بلکه در نظر داریم مرکزی ایجاد کنیم که کارهای درمانی ـ پژوهشی انجام داده و در حوزه ناباروری فعالیت داشته باشد.
وی، خاطرنشان کرد: راه‎اندازی مرکز خدمات تخصصی مدیریت و بهینه‎سازی مصرف انرژی در لرستان برای مدیریت و رفع چالش آب و محیط زیست در استان از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.
دهقانی، با بیان این‌که به کمک این مرکز زمینه بهینه‎سازی مصرف انرژی در لرستان فراهم شده و از هدررفت منابع انرژی استان جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: انرژی استان باید طبق مُدل علمی مصرف شود که این مرکز در حال حاضر فعالیت خود را برای تولید این مدل علمی آغاز کرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، با اشاره به راه‎اندازی کارگاه فرآوری سنگ‎های زینتی جهاد دانشگاهی لرستان، تصریح کرد: لرستان دارای معادن سنگ زیادی است که فرآورده‌های آن‌ها به‌صورت خام فروخته می‌شود این درحالی است که می‌توان با گسترش این کار از خروج سرمایه‌های استان جلوگیری کرد و حوزه سنگ را به یک مرکز خوب در حوزه اقتصادی تبدیل کنیم.
وی، افزود: در حوزه راه‌آهن نیز جهاد دانشگاهی طرح‌های شاخص کشوری را طراحی کرده است.
دهقانی، از افتتاح فن‎بازار منطقه‎ای لرستان در 16 مرداد ماه جاری خبر داد و گفت: با راه‎اندازی این فن‎بازار منطقه‎ای زمینه‎ اتصال کارآفرینان، مبتکرین و شرکت‎های دانش‎بنیان به مراکز تجاری و متقاضیان خرید فراهم می‌شود.

راه‌اندازی 2 مرکز آموزش تخصصی در جهاد دانشگاهی لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، با بیان این‌که در سال‌جاری دو مرکز آموزش تخصصی در استان راه‎اندازی شد، اظهار کرد: این دو مرکز شامل مرکز تحصصی زبان خارجه در خرم‎آباد که هم‎اکنون فعال است و مرکز آموزش مهارت و توانمندسازی نیروی انسانی است که به بهینه کردن نیروی انسانی در زمینه اقتصاد می‌پردازد.
وی، با اشاره به ساخت‌ و سازهای انجام شده در سال‌جاری، افزود: تاکنون هزار و 150 متر مربع ساخت و ساز انجام شده است که جهاد دانشگاهی نیز از این نظر نیز توانسته است با سرعت بالاوصرف هزینه کم، بین دستگاه‌های اجرایی عملکرد بهتری را داشته باشد.
در پایان جلسه نیز با حضور رئیس، معاونین و اعضای جهاد دانشگاهی، نرم‎افزار خبررسان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) توسط حجت‎الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه محترم خرم‎آباد رونمایی شد.
این نرم‎افزار که به‌همت بهرام یعقوبیان، از جهادگران جهاد دانشگاهی واحد لرستان طراحی شده است، دارای قابلیت‎هایی همچون امکان دریافت خودکار اخبار جدید و نمایش در منوی اعلانات گوشی، ترجمه آنلاین اخبار دریافتی به بیش از 60 زبان زنده دنیا، امکان بروزرسانی دستی و خودکار اخبار، نمایش آمار اخبار 24 ساعت گذشته، دسته‎‏بندی اخبار طبق استانداردهای ایسنا، جستجوی سریع و آسان اخبار موردنظر، انتخاب و نگهداری اخبار مورد علاقه از طریق ستاره‎دار کردن را داراست.

خبرخوان خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) راه‌اندازی می‌شود

این نرم‌افزار با هدف امکان دسترسی هر چه بیشتر اخبار کشور در بستر تکنولوژی روز برای علاقمندان طراحی شده است و در آینده نزدیک نیز خبرخوان خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نیز طراحی و رونمایی می‌شود.

captcha