تأسی به قرآن ما را در عبور از موانع اجتماعی یاری می‌دهد
کد خبر: 3328866
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
شاهرخی:

تأسی به قرآن ما را در عبور از موانع اجتماعی یاری می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون استاندار لرستان با اشاره به این‌که روی آوردن به معنویت و اخلاق سبب نجات ما در بحران‌های دوان انقلاب بود، افزود: برگزاری محافل قرآنی در بالا بردن اخلاق و معنویت اجتماعی تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان، شامگاه پنج‌شنبه، 25 تیرماه در مراسم اختتامیه جزء‌خوانی قرآن کریم که در حسینیه نیروی انتظامی لرستان برگزار شد، گفت: ما هرچه داریم از قرآن است و همین اعتقادهای دینی ما را از مسیر پرفراز و نشیبی که درگذشته داشتیم دور کرده است.
وی افزود: حضور این مردم در این مکان به تأسی از  قرآن کریم و در راستای اصل تقویت فضای معنوی و رشد اخلاق اسلامی است و تأثیر معنوی این جلسه در جامعه بسیار ارزشمند است و پوشش صداوسیما سبب شد بیشتر شدن مخاطبان این امر شد.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به نام «دولت، ملت همدلی و هم‌زبانی» از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: شعار سال با هوشمندی و دقت مقام معظم رهبری انتخاب شد و با لبیک مردم ثمرات آن‌را می‌بینیم.
وی تصریح کرد: وحدت سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه رمز موفقیت ما است و همین وحدت، همدلی و هدایت‌های مقام معظم رهبری با تلاش تیم مذاکره کنند و به پشتوانه مقام معظم رهبری موفقیت چشم‌گیر سربازان تیم هسته‌ای شد تا دست‌مایه تحقق شعار سال باشد و به دنبال آن موفقیت‌های بیشتری را کسب کنیم.
شاهرخی با اشاره به این‌که روی آوردن به معنویت و اخلاق سبب نجات ما در بحران‌های دوان انقلاب بود، تصریح کرد: برگزاری این مراسم‌ها در بالا بردن اخلاق و معنویت اجتماعی تأثیرگذار است چراکه تأسی از قرآن می‌تواند ما را در عبور از موانع اجتماعی کمک کند.
حجت‌الاسلام مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، نیز در این مراسم، گفت: ماه رمضان ماهی است که تلاوت یک آیه قرآن در این ماه برابر ختم قرآن، برکت، غفران و معرفت است و اگر در این ماه ذخیره‌ای اندوخته‌اید در طول سال از این ذخیره می‌توان بهره‌مند‌ شد.
وی افزود: در لمس و خواندن قرآن در آیات آمده که با طهارت باشد بهتر است و آشنایی با حقایق قرآن در گرو طهارت است. استان همانند سایر کشور از برنامه‌های متنوع قرآنی در این ماه پرفیض و برکت برخوردار بود. بیش از 10 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری در همه شهرستان‌ها، ۱۰ کلاس تفسیر، بیش از 300 کلاس آموزشی و مهم‌تر از همه یازده جلسه جزءخوانی محوری در همه شهرستان‌ها در ماه رمضان امسال برگزار شد. امسال با اعزام 30 مفسر برجسته به 30 استان کشور در راستای برگزاری هرچه بهتر این‌گونه جلسات انجام گرفت.

captcha