عرضه نسخه‌های نادر قرآن کریم در نمایشگاه راولپندی + عکس
کد خبر: 3321087
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

عرضه نسخه‌های نادر قرآن کریم در نمایشگاه راولپندی + عکس

شعب خارجی: نسخه‌های نادر و نفیس قرآن کریم در نمایشگاه قرآن خانه فرهنگ ایران در راولپندی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خانه فرهنگ ایران در راولپندی، نمایشگاه فرهنگی، هنری و علمی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در سالن خانه فرهنگ ایران در راولپندی برگزار شده و به مدت یک هفته پذیرای علاقه‌مندان به قرآن و معارف قرآنی است.
در این نمایشگاه که با همکاری خانه فرهنگ ایران در راولپندی، رایزنی فرهنگی ایران، مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان و مؤسسه فرهنگی «منهاج القرآن» برگزار شده، آثاری از هنرمندان دانشکده ملی هنری راولپندی، شورای هنری راولپندی، گالری هنری «ساحر»، انجمن هنرمندان «داک شارت» و تعدادی از هنرمندان قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفته ‌است.
نسخه‌های نادر و نایاب قرآن کریم، نسخه‌های خطی و نفیس قرآن، ترجمه‌های قرآن به زبان‌های محلی و بین‌المللی، تفاسیری از مذاهب  مختلف اسلامی، کتب و مقالاتی با موضوعات مختلف علوم قرآنی، نرم‌افزارها و منابع  صوتی تصویری قرآنی، هنرهای دستی قرآنی، تابلوهای هنر خطاطی قرآن، بنرهای سبک زندگی قرآنی و همچنین پوسترهای تجلی هنر قرآنی در آثار معماری و دیگر آثارهنری ایران از آثار عرضه‌شده در این نمایشگاه است.


در افتتاحیه  نمایشگاه  که با حضور جمعی از هنرمندان، اندیشمندان،  قاریان و علاقه‌مندان قرآن و با پوشش خبری و رسانه‌ای شبکه‌های رادیویی تلویزیونی و نشریات پاکستان برگزار شد، پروفسور محمد اسلم شاهین، یکی از مسئولان آکادمی قرائت قرآن «النعمیه» پاکستان سخنرانی کرد.
وی گفت: این نمایشگاه قلب و روح ما را معطر و روشن کرده و به ایمانمان غنا بخشیده است.
پروفسور محمد اسلم شاهین با بیان این‌که قرآن کتابی است که از طریق آن خداوند انسان را مخاطب خود قرار داده است، افزود: قرآن معجزه‌ای است که تا قیامت هیچ تغییر و تحریفی در آن راه ندارد.
وی دوری و غفلت از قرآن را عامل مشکلات امروز مسلمانان دانست و افزود: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن است و در این ماه روزه بر ما راجب شده است.
محمد اکبری، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی نیز ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان و تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه، به بیان مطالبی در خصوص نیاز جامعه امروز بشری به رویکرد قرآنی و زندگی قرانی پرداخت.


وی گفت: برخلاف نگاه برخی از مسلمانان در کشورهای مختلف و از جمله کشورهای اسلامی که جایگاه و شأن قرآن کریم را در حد مجلس‌گردانی مجالس مردگان تقلیل داده‌اند و این نگاه از سوی بسیاری از دشمنان اسلام نیز تقویت می‌شود، قرآن کریم کتاب زندگانی و زنده‌پروری است و لازم است که سبک زندگی مسلمانان از آن اقتباس شود.
مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی سوره حمد را که «ام الکتاب» و «فاتحة الکتاب» نامیده شده است و همه معارف قرآنی را شامل می‌شود، نمونه روشنی از نگاه قرآنی به زندگی انسان دانست که هر کلمه و جزء آن بخشی از زندگی انسان را هدایتگری می‌کند.
وی گفت: خداوند متعال انسان را موظف کرده است که این سوره را روزانه در پنج نوبت قرائت کند؛ بنابراین تنظیم سبک زندگی بر اساس تعالیم الهی، قرآنی و نبوی از خواسته‌های قرآن است که همه مسلمانان باید بدان توجه کنند تا بتوانند خود را در مسیر صراط مستقیم الهی قرار دهند.  
بنابر این گزارش، در کنار نمایشگاه راولپندی کرسی تلاوت قرآن کریم نیز دایر است که هر روز قاریان و علاقه‌مندان به قرآن کریم از آن فیض می‌برند. 

 

captcha