ائمه جمعه در مورد ضرورت مبارزه با مواد مخدر فرهنگ‌سازی کنند
کد خبر: 3316555
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
آقامیرزایی:

ائمه جمعه در مورد ضرورت مبارزه با مواد مخدر فرهنگ‌سازی کنند

گروه اجتمناعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی ائمه جمعه در رابطه با مبارزه با مواد مخدر گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر و فعالان مبارزه با مواد مخدر تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان عصر روز گذشته، 30 خردادماه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، گفت: به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در خرم‌آباد نمایشگاه فرهنگسرا را خواهیم داشت که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بسیج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری پنجم تا دوازدهم تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و اهمیت بحث مواد مخدر و پیامدها و تبعات آن، مبارزه با مواد مخدر از ملاحظات جدی و اصلی است که همه ساله در این روز در برنامه‌های ستادها و ارگان‌های مرتبط با این امر اجرا می‌شود.

آقامیرزایی اضافه کرد: در استان لرستان در طول این ایام از اول تا پنجم تیر سال‌جاری برنامه‌هایی همسو با برنامه‌های ستادی و کشوری اجرا خواهند شد و ظرفیت و پتانسیل‌های استانی نیز به این برنامه‌ها اضافه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به برگزاری نمایشگاه های سیار در بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت اشاره کرد و ادامه داد: روز جمعه پنجم تیرماه مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص مبارزه با مواد مخدر سخنانی ایراد خواهند کرد.

خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر تجلیل می‌شوند

وی با اشاره به این‌که برگزاری مسابقه همگانی، نمایشگاه‌های سیاری در بحث مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های بروجرد، دورود و الیگودرز از برنامه‌های این هفته است، افزود: یکی از برنامه‌های ما در هفته مبارزه با مواد مخدر تجلیل از خانواده شهدا و تقدیر از 10 نفر از فعالان مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: تمام کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد استان تا 15 روز آینده پلمپ می‌شوند.

در ادامه این جلسه، سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان نیز گفت: برنامه‌های سالروز مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر تدوین شده و دبیرخانه باید به جد پیگیری کند و همه دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این زمینه کمک کنند.

توجه جدی به مسائل زنان در زمینه مواد مخدر

وی با اشاره به عضویت امور بانوان استانداری در این جلسه، افزود: توجه جدی به مسائل زنان در زمینه مواد مخدر باید انجام شود و برنامه‌هایی مجزا نیز برای بانوان تدوین و در برنامه استانی لحاظ شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان ضمن تشکر از نهادهای نظارتی، بیان کرد: در زمینه مقابله با خرده‌فروش‌ها اقدامات خوبی انجام شده و دست عوامل اقدام کنند برای برخورد با خرده‌فروش‌ها باز بوده و بهتر است جدی‌تر دبیرخانه این شورا پیگیر شود تا فضای امنی برای خرده‌فروش‌ها به‌وجود نیایید.

وی عنوان کرد: بررسی انجام شده در بخش جمع‌آوری معتادان جای تشکر دارد و با وجود بازگشت برخی معتادان ولی شرایط نسبت به گذشته بهتر شده و خواستار ادامه دادن این روند هستیم و با راه‌اندازی کمپ بانوان فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

captcha