دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت توانمندی بانوان استفاده کنند
کد خبر: 3313138
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
شاهرخی:

دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت توانمندی بانوان استفاده کنند

گروه اجتماعی: معاون استاندار لرستان با تاکید بر این‌که دستگاه‌های اجرایی استان باید برای حوزه بانوان اهمیت بیشتری قائل شوند، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید از ظرفیت توانمندی بانوان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان عصر امروز، 20 خردادماه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به پتانسیل خوب بانوان و زنان استان در تولید محصولات متنوع به‌ویژه صنایع دستی باید بازارچه‌ محصولات تولیدی بانوان را راه‌اندازی کرد.
وی افزود: کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود که در فاز نخست این بازارچه‌ها در خرم‌آباد و بروجرد ایجاد و راه‌اندازی شود.
شاهرخی ادامه داد: ایجاد بازارچه صنایع دستی برای حمایت از بانوان فعال ضروری است و بی‌شک گامی در جهت حمایت از تولیدات داخلی، کاهش هزینه‌های تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
شاهرخی خاطرنشان کرد‌: با راه‌اندازی این بازارچه‌ها امکان عرضه بهترین محصولات از سوی بانوان که در دورترین مناطق این استان حضور دارند فراهم می‌‌شود.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با انتقاد از آموزش و پرورش استان برای عدم حضور در جلسه تخصصی بانوان و ارائه گزارش در حوزه بانوان، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای حوزه بانوان اهمیت بیشتری قائل شوند.
معاون استاندار لرستان افزود: در راستای توانمندسازی زنان، هشت موافقت‌نامه بین سه دستگاه اجرایی مبادله و منجر به اقدامات قابل‌ شایسته‌ای شده است، امیدواریم در سال‌جاری هم ادامه یابد.
وی با بیان این‌که بانوان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نقش پررنگی ایفا می‌کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید از ظرفیت توانمندی بانوان استفاده کنند.
معاون استاندار لرستان با بیان این‌که به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اعتقاد داریم، گفت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بهره ببریم.

captcha