خیّرین؛ جایگزینی برای واسطه‌گری در امر ازدواج
کد خبر: 3311848
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
قربانی مطرح کرد:

خیّرین؛ جایگزینی برای واسطه‌گری در امر ازدواج

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که سلامت جامعه نیازمند آرامش، مهربانی و عطوفت است، بیان کرد: در گدشته بزرگان برای امر ازدواج پیش‌قدم می‌شدند و امروز خیرین در این زمینه پیش‌قدم هستند و نقش این افراد جایگزین واسطه‌گری‌های گذشته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نادر قربانی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان امروز، 17 خردادماه در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: مؤسسه خیریه «آبشار عاطفه‌ها» در میان سازمان‌های مردم نهاد لرستان خوب درخشیده است.
وی با بیان این‌که کمک به نیازمندان از مباحثی است که در میان مردم لرستان نهادینه شده است، افزود: در قرآن کریم از سن بلوغ به‌عنوان سن ازدواج یاد کرده است چرا که در این سن انسان به قدرت تشخیص و تصمیم‌گیری دست پیدا می‌کند و می‌تواند در این سن راه خود را تشخیص دهد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: امروزه انگیزه در میان جوانان چه دختران و چه پسران کاهش پیدا کرده که سبب به‌وجود آمدن مشکلاتی در جامعه و برای جوانان می‌شود از جمله افزایش تجرد و گرایش جوانان به ازدواج در سنین بالا هستیم.
قربانی افزود: جوانان برای حفظ پاکدامنی خود و این باور که به امکانات کم نیز می‌توانند ازدواج کنند توقعات خود را پایین بیاورند و به فکر ازدواج بیفتند.
وی با اشاره به این‌که سلامت جامعه نیازمند آرامش، مهربانی و عطوفت است، بیان کرد: در گدشته بزرگان برای امر ازدواج پیش قدم می‌شدند و امروز خیرین در این زمینه پیش‌قدم هستند و نقش این افراد جایگزین واسطه‌گری‌های گذشته شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: خیرین به‌دلیل این‌که در راه خداوند انفاق می‌کنند از جایگاه بالای در نزد خداوند برخوردار هستند و در راستای تقویت روحیه همدلی در جامعه قدم بر‌می‌دارند.

captcha