رسانه‎های لرستان جریان‎ساز توسعه باشند
کد خبر: 3307761
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
معاون استاندار لرستان:

رسانه‎های لرستان جریان‎ساز توسعه باشند

گروه اندیشه: شاهرخی گفت: از رسانه‎های استان انتظار داریم جریان‎ساز توسعه باشند. متأسفانه در برخی موارد به‌جای این امر شاهد حاشیه‎سازی هستیم که موجب کندشدن شتاب توسعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان عصر روز گذشته، چهارم خردادماه در بازدید از نمایشگاه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور که به میزبانی لرستان در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این جشنواره از اقدامات خوب و اثرگذار فرهنگی محسوب می‎شود که برای اعتلای جایگاه رسانه‎ها و نشریات تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان میزبانی این جشنواره مهم را کسب کرد تا بتوانیم با تضارب آراء نشریات استان‎های دیگر گامی برای اعتلای نشریات استان برداریم که اقدامی درخور تحسین است.

شاهرخی در مورد نشریات محلی استان و کیفیت آن‌ها در مقایسه با استان‎های دیگر بیان کرد: خوشبختانه کیفیت نشریات محلی استان بسیار خوب است در مقایسه با جاهای دیگر از کیفیت قابل قبولی برخوردار است ولی در مجموع نیاز به تقویت و حمایت دارند.

این معاون استانداری تاکید کرد: مصمم هستیم به دستور استاندار لرستان به‌نحو شایسته‎ای از آن‌ها حمایت کنیم تا رشد و اعتلای آن‌ها را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: توسعه و رشد بدون جراید و مطبوعات اتفاق نمی‎افتد و یک بازوی توانمند برای تحقق برنامه‎های استان در راستای توسعه به‌شمار می‎آیند.

شاهرخی اظهار کرد: تقویت این جایگاه رسانه‎ها قطعاً در شتاب توسعه استان نقش اساسی دارد. برای رشد رسانه‎ها باید کارهایی انجام دهیم که یکی از آن‌حمایت‎های ماست که قطعاً باید آن‌را ادامه دهیم.

وی گفت: در شورای اطلاع‌رسانی با همکاری خانه مطبوعات ساماندهی خبرنگاران در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی تعیین تکلیف می‎شوند.

شاهرخی تصریح کرد: دردی وجود داشته که افراد غیرحرفه‌ای به این رشته و حرفه مقدس ورود پیدا کرده و موجب ضعف می‎شوند که با ساماندهی این معضل برطرف می‎شود و کار باید به‌صورت حرفه‎ای انجام شود.

وی تأکید کرد: از رسانه‎های استان ما انتظار داریم جریان‎ساز توسعه باشند. متاسفانه در برخی موارد به‌جای این امر شاهد حاشیه‎سازی هستیم که موجب کندشدن شتاب توسعه می‌شود.

این معاون استاندار خاطرنشان کرد: خبر و خبرنویسی اگر به‌صورت حرفه‎ای انجام شود موتور محرکی برای توسعه استان خواهد بود. هدف‌گیری ما جلوگیری از حاشیه‎سازی مغرضانه در استان است.

شاهرخی افزود: برخی رسانه‎ها باید جریان‌ساز باشند و حق این است، 190  خبرنگار داریم اما تعداد خبرنگاران حرفه‎ای ما چه‌قدر است ولی اذعان می‎کنم مطبوعات و رسانه‎ها یار توسعه لرستان هستند.

وی اضافه کرد: بارها گفتم اتفاقات و حاشیه‎ها را رسانه‎ها جمع می‎کنند ولی باید میل به‌سمت کار حرفه‎ای و تخصصی باشد. این جهت را حمایت  می‎کنیم.

شاهرخی بیان کرد: از گفتن کارهای خوب و سازنده حمایت می‎کنیم،  استاندار از نقدهای سازنده حمایت می‎کند و آن‌چه مهم است نقدهای دلسوزانه در جهت شتاب توسعه استان که البته فرقی بین نقد سازنده و مخرب نیز است.

وی با بیان این‌که به رسانه‎های استان با هر سلیقه و تفکر افتخار می‌کنیم، اظهار کرد: این رسانه‎ها همیشه در کنار مدیریت استان بوده‎اند، ما در خیلی از موارد باید تلاش کنیم فرهنگ‌سازی انجام شود. قدرت پردازش کارهای مثبت را باید بالا ببریم و نقاط منفی را خیلی بزرگ نکنیم.

captcha