دستگاه‌های اجرایی نسبت به طراحی منشور حجاب و عفاف اقدام کنند
کد خبر: 3307610
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
معاون استاندار لرستان:

دستگاه‌های اجرایی نسبت به طراحی منشور حجاب و عفاف اقدام کنند

گروه اجتماعی: شاهرخی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به طراحی منشور حجاب و عفاف و حقوق شهروندی هستند و این منشور باید براساس شریعت اسلام، رهنمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری و قوانین جاری کشور و نیز متناسب با ماهیت و شرح وظایف دستگاه‌ها طراحی شود.‌

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان، ظهر دوشنبه، چهارم خردادماه در جلسه کارگروه صیانت از حقوق شهروندی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز جانباز و پاسدار گفت: مدیریت فرصت و جایگاه خدمت به مردم است و جایگاهی زودگذر است و بعد از آن فرصت جبران نیست.
وی افزود: اگر حقی ضایع کنیم و یا به تکلیف‌مان به‌درستی عمل نکنیم در دنیا ارزیابی خوبی نداریم و در آخرت نیز باید پاسخگو باشیم.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: مردم سزاوار بهترین خدمت‌ها هستند و در گذشته مردم کارهای خوبی انجام داده‌اند دولت نیز برای رفع نیازهای مردم تلاش کند چراکه عدم تلاش برای مردم گناهی نابخشودنی است.
وی، عنوان کرد: در دستورالعمل‌های این جلسه در باب حقوق شهروندی بندهای 9 گانه و در باب حجاب و عفاف بندهای 10گانه ارائه شده است و تمام دستگاه‌ها با اشراف کامل  به دستورالعمل‌ها عمل کنند چراکه نتایج آن در مردم نیز قابل رویت است.
شاهرخی تصریح کرد: تیم‌های بازرسی برای نظارت چه درون سازمانی و برون سازمانی برای نظارت بر اجرایی شدن دستورالعمل‌ها آماده باشند و گزارشات نیزباید هر سه ماه اعلام شود تا نقاط ضعف و قوت را بتوانیم پیگیری کنیم.
وی بیان کرد: لرستان در زمینه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی نسبت به سایر استان‌ها رتبه بالای کشور را دارد و استان ما  جزء سه یا پنج استان کشور است ولی باید اول شویم چراکه مردم، کارکنان و مدیران ما دین‌دار، باریشه، متعهد و خوب هستند ولی باید انسجام پیدا کنند و این دستورالعمل می‌تواند معیار خوبی برای انسجام باشد.
معاون سیاسی - امنیتی استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی موظف به طراحی منشور حجاب و عفاف و حقوق شهروندی هستند و این منشور را باید براساس شریعت اسلام، رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و قوانین جاری در کشور و نیز متناسب با ماهیت و شرح وظایف دستگاه‌ها طراحی شود.
وی افزود: نتیجه نبود منشور سبب بروز مشکلاتی می شود مانند مراسمی که به‌مناسبت مبعث رسول اسلام و نیز پاسداشت میراث ماندگار استان برگزار شد که حاشیه‌های آن برای استان و همه مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد.
شاهرخی عنوان کرد: هیچ دستگاهی حق برگزاری برنامه فرهنگی و اجتماعی بدون هماهنگی با فرماندار شهرستان‌ها را ندارد و حتماً ابلاغ می‌شود تا بدون برنامه کاری انجام نشود.
معاون سیاسی - امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: اصل برنامه‌های فرهنگی که در جهت اعتلای فرهنگ و پاسداشت میراث فرهنگی باید انجام شود مورد قبول ما است و رفتارهای خلاف ارزش‌های اسلامی برای ما مورد تایید نیست و قطعاً با این‌گونه مسائل برخورد می‌کنیم.

captcha