لرستان؛ یکی از امن‌ترین استان‌ها/ این امنیت در سایه تدین حاصل شد
کد خبر: 3261807
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
شاهرخی مطرح کرد:

لرستان؛ یکی از امن‌ترین استان‌ها/ این امنیت در سایه تدین حاصل شد

گروه اجتماعی: معاون استاندار لرستان با بیان این‌که لرستان از امن‌ترین استان‌های کشور است، گفت: این امنیت در سایه تدین و خودنگهداری مردم، جدیت دستگاه قضایی و عملکرد نیروهای انتظامی و اطلاعاتی به‌دست آمده است به‌طوریکه استان لرستان رتبه سی‌ام را در جرائم خشن دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در بیست و چهارمین اجلاس سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در سخنانی انقلابی بودن را از ویژگی‌های ممتاز مردم لرستان دانست و گفت: تقدیم بیش از سه هزار و 600 شهید در دفاع از کیان نظام، همگامی و همراهی در مراحل مختلف در طول شکل‌گیری و تداوم انقلاب از دیگر خصوصیات مردم لرستان است.

وی با بیان این‌که بنا بر نظر اعلام شورای امنیت کشور، استان لرستان از امن‌ترین استان‌های کشور است، افزود: این امنیت در سایه تدین و خودنگهداری مردم، جدیت دستگاه قضایی و عملکرد نیروهای انتظامی و اطلاعاتی به‌دست آمده است به‌طوری‌که استان لرستان رتبه سی‌ام را در جرائم خشن دارد.

شاهرخی اضافه کرد: امنیت لرستان در شرایطی است که استان از مشکل بیکاری رنج می‎برد که با ایجاد همدلی بین دولت و ملت موانع حضور بخش خصوصی برداشته شد و با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی موجی از نشاط و شادی در دل مردم به‌وجود آمد.

یادآور می‌شود، بیست و چهارمین اجلاس سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران امروز، 16 اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز به میزبانی استان لرستان در خرم‌‎آباد در حال برگزاری است.

مراسم افتتاحیه این اجلاس سراسری صبح امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد و طی آن حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدمیرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان، محمدعلی رضایی، رئیس کانون وکلای لرستان و سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان در رابطه با اهمیت کار وکالت مباحثی را مطرح کردند.

از برنامه‌ها و اهداف همایش هیئت عمومی اسکودا در لرستان می‌توان به بررسی آخرین وضعیت قانون جامع وکالت و اقدامات انجام شده از ناحیه کانون‌ها و تعیین استراتژی اقدامات بعدی، برسی آخرین وضعیت قانون جدید دادرسی کیفری و اصلاحیه آن و پیش‌بینی روش آمادگی برای اجرا اشاره کرد.

همچنین، از دیگر دستورکارهای این همایش می‌توان به بررسی اجمالی لایحه ترویج فرهنگ وکالتف موضوع ثبت مؤسسات حقوقی از ناحیه افراد غیروکیل، بررسی نظرات کلی کانون‌ها در مورد ایین کار اسکودا و ... اشاره کرد.

captcha