۱۶ هزار لرستانی در ۱۲۰ مسجد معتکف می‌شوند
کد خبر: 3210133
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
غلامی:

۱۶ هزار لرستانی در ۱۲۰ مسجد معتکف می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون تبلیغات اسلامی لرستان گفت: پیش‌بینی ما بر این است که امسال ۱۶ هزار لرستانی در ۱۲۰ مسجد استان معتکف می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با مراسم اعتکاف در استان گفت: ثبت‌نام مراسم پرفیض اعتکاف از دوم رجب آغاز شده و به‌دلیل این که مردم لرستان معمولاً در روزهای آخر اقدام به ثبت‌نام می‌کنند تا ساعت 24 جمعه ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که 120 مسجد لرستان میزبان مراسم معنوی اعتکاف هستند، افزود: جلسات استانی و شهرستانی ومشخص شدن ائمه جماعت مساجد برای این مراسم انجام شده است.

غلامی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از 14 هزار نفر معتکف در استان داشته‌ایم، عنوان کرد: در سال گذشته بیشتر معتکفین ما از قشر جوان و بانوان استان بوده‌اند و پیش‌بینی ما برای امسال ثبت‌نام و شرکت کردن حدود 16 هزار معتکف است.

وی با اشاره به این‌که اجرای برنامه‌های فرهنگی، حضور روحانیون، کرسی‌های تلاوت قرآن و مسابقات برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آخرین جلسه توجیهی مراسم اعتکاف و تجلیل از رابطان و فعالان اعتکاف سه‌شنبه، هشتم اردیبهشت 10 صبح طی مراسمی با حضور مسئولان و مدیران اسلامی انجام می‌شود.

غلامی در پایان با بیان این‌که در سال گذشته 850 نفر اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این آمار امسال نیز مسلماً بیشترمی‌شود و معتکفین می‌توانند از طریق سایت تبیان و اعتکاف می‌توانند، شرکت کنند.

captcha