هم‌دلی و هم‌زبانی در اولویت کارها قرار گیرد/ لزوم ارتقاء اعتماد عمومی
کد خبر: 3183247
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
معاون استاندار لرستان:

هم‌دلی و هم‌زبانی در اولویت کارها قرار گیرد/ لزوم ارتقاء اعتماد عمومی

گروه اجتماعی: شاهرخی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای ارتقاء اعتماد عمومی، گفت: ما باید شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری «دولت و ملت؛ هم‎دلی و هم‌زبانی» تعیین شده است را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی که دوشنبه، 31 فروردین‌ماه در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: کارگروه استانی فرهنگی و اجتماعی لرستان در مقایسه با سایر استان‌ها شرایط بهتری دارد، با این وجود کارهای مهمی داریم که باید آن‌ها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما باید شعار سال را که از طرف مقام معظم رهبری «دولت و ملت؛ هم‎دلی و هم‌زبانی» تعیین شده است، در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

شاهرخی با اشاره به این‌که وزارت کشور در راستای تحقق این شعار ارتقاء اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را سرلوحه کارهای خود قرار داده است، اظهار کرد: چیزی که باعث شکل‌گیری، پیروزی، تداوم و ضمانت بقای انقلاب اسلامی است همین مردم است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: اگر امام انقلاب کرد به پشتوانه مردم بود و اگر مردم در صحنه‎های مختلف حضور داشتند ناشی از هم‌دلی و هماهنگی است که بین نظام و مردم است چراکه مردم عملکرد برخی از افراد را به‌حساب نظام نمی‌گذارند.

وی با بیان این‌که مردم برآورد 36 سال حرکت نظام و مقاومت و میزان آرمان‌ها و ارزش‌ها را می‌سنجند و برعهدی که با آرمان‌ها بسته‌اند، پایبند هستند، عنوان کرد: بر همه ما فرض است که در جهت ارتقاء سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در بقای نظام کوشش کنیم.

شاهرخی بیان کرد: در دوران‌های مختلف شاهد این بودیم که اگر کسی به این اصل اعتقادی نداشته حرکت شتابان مردم آن‌ها را از پیش‌رو برمی‌دارد، لذا می‌طلبد در جهت ارتقاء اعتماد عمومی برنامه‌ریزی کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان تصریح کرد: لازمه داشتن برنامه صحیح و عملیاتی این است که اطلاعات صحیح از وضعیت اجتماع داشته باشیم، در همین راستا اداره رصد اجتماعی به‌منظور بررسی اطلاعات استان‌ها در وزارت کشور تشکیل شده است چراکه ما باید فاکتورهای تأثیرگذار در سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را رشد دهیم.

وی با بیان این‌که ما باید احساس امنیت را به سطح بالاتری برسانیم، عنوان کرد: اعضا کمیته‌ها باید به بحث برنامه‌ریزی دقیق همراه با داشتن اطلاعات و شناخت در حوزه مسئولیت خود اهمیت ویژه‌ای بدهند چراکه نتیجه آن ارتقاء امنیت اجتماعی است.

شاهرخی با اشاره به این‌که ما بایستی به سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: این سکونت‌گاه‌ها و همچنین حاشیه‌نشینان به امکانات و خدماتی نیاز دازند که نمی‌توانیم نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با بیان این‌که دستگاه‌های متولی بایستی برای خودشان افقی را ترسیم کنند، بیان کرد: ما نمی‌توانیم خودمان را در یک دستگاه سیال رها کنیم چراکه روزمرگی ما را به مقصدی که در ذهن داریم نمی‌رساند.

وی با اشاره به این‌که ما می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی که همان سازمان‌های مردم نهاد هستند استفاده کنیم، اذعان کرد: ما باید تلاش کنیم که گروه‌های مختلف مردم را در هر زمینه‌ای که توان انجام کار دارند در سمن‌ها عضو کنیم و همچنین می‌توانیم با واگذاری کارهایی که مردم می‌توانند انجام دهند به سمن‌ها از طرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

شاهرخی با بیان این‌که حقوق شهروندی و صیانت از حقوق شهروندی در جامعه اسلامی یک اصل است، خاطرنشان کرد: پرداختن به این اصل از سیاست‌های عملی و اصولی دولت است چراکه توجه به حقوق شهروندی ارتباط مستقیمی با بالا بردن اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی دارد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان، با اشاره به این‌که کارگروه حقوق شهروندی خود دارای کمیته جداگانه است، عنوان کرد: ما بایستی برای حمایت و صیانت از حقوق شهروندی برنامه مدونی برای یازده ماه آینده داشته باشیم و همچنین تیم بازرسی کارش را برای نظارت و تحقق حقوق شهروندی با جدیت آغاز کرده و ادامه دهد.

وی استفاده بیشتر از وجود بانوان را باور نظام دانست و اظهار کرد: نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند که در خیلی از عرصه‌ها از مردان پیشی گرفته‌اند و این‌را نیز باید بدانیم که حق و حقوق بانوان تنها مختص اداره کل امور بانوان استانداری نیست.استفاده از این ظرفیت کمک خوبی برای تحقق اهداف دولت است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان، با اشاره به این‌که کمیته‌های کارگروه فرهنگی و اجتماعی بایستی کارهای خود را با جدیت دنبال کرده و برای 3 تا 6 ماه آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشند، بیان کرد: حاصل کارگروه فرهنگی و اجتماعی باید ارتقاء اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی باشد.

وی با بیان این‌که ارتباط با لایه‌های اجتماعی یک ضرورت برای مدیران است، اظهارکرد: مدیران می‌توانند کُنش‌گران و فعالان اجتماعی را به اتاق‌های فکر خود دعوت کرده و از آن‌ها برای به بحث گذاشتن موضوعات متنوع استفاده کنند.

شاهرخی با بیان این‌که صدا و سیما و رسانه‌ها نقش بسزایی در افزایش اعتماد عمومی و سرمایه‌های عمومی دارند، تصریح کرد: رسانه‎های رُکن اساسی در بالندگی، نشاط و تقویت سرمایه‌های اجتماعی در همه زمینه‌ها هستند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با اشاره به این‌که دولت و مسئولان به عهدی که با مردم بسته‌اند پایبند هستند، ادامه داد: صداقت و شفافیت که عهد رئیس جمهور با مردم است محکم است چراکه بزرگ‌ترین سرمایه و پشتیبان برای پیشبرد اهداف نظام را مردم می‌داند و عدم اعتماد و اطلاع‌رسانی به مردم را به مصابه بریدن شاخه زیر پای خودمان می‌دانیم.

وی با بیان این‌که هرچه داریم از شهدا است، اظهار کرد: شهدا پیشتازانی هستند که خون خود را نثار کردند که از ارزش‌های انقلاب محافظت کنند و ما نیز برای گرامی‌داشتن این خون‌های بایستی یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه‌داریم.

شاهرخی اظهار کرد: به‌همین منظور ما باید سوم خرداد را باشکوه و درخور شأن ارزشمند شهدا به عرصه ظهور بگذاریم.

captcha