احیای امر به معروف عزم تمامی دستگاه‌ها را می‌طلبد
کد خبر: 3006342
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
معاون استاندار لرستان:

احیای امر به معروف عزم تمامی دستگاه‌ها را می‌طلبد

گروه اجتماعی: شاهرخی با بیان این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر تنها از عهده یک سازمان برنمی‌آید و همه به‌ویژه حوزه‌های علمیه باید در این راستا تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سید سعید شاهرخی سه‌شنبه، 26 اسفند در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر لرستان از فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یکی از برکات ماندگار و اثر بخش نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: بحث فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ از اولویت‌های کاری استانداری است.
وی با بیان این‌که دیدار هفتگی رئیس جمهور با خانواده شهدا در واقع پاسداشت این فرهنگ به عنوان یک امر معروف در جامعه است، در رابطه با مقوله امر به معروف و نهی از منکر نیز افزود: دولت مصمم به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و به تبع آن استاندار نیز به‌عنوان نماینده دولت در استان  خود را مکلف به احیاء این فریضه الهی می‌داند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با اذعان به این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر تنها از عهده یک سازمان برنمی‌آید و همه به‌ویژه حوزه‌های علمیه باید در این راستا تلاش کنند، اضافه کرد: نتیجه پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های دولتی و غیر دولتی این است که امروز لرستان به‌عنوان یک استان امن شناخته شده است، استان لرستان در حوزه جرائم خشن استان ۳۱ ام کشور است.
شاهرخی با اشاره به این‌که دین‌داری مردم و اثربخشی تعالی اسلام در استان باعث شده که لرستان کمترین بزه اجتماعی را داشته باشد، گفت: لرستان در حوزه جرایم خُرد نیز در کشور رتبه‌های ۲۰ ام به بالا را دارد.
وی با بیان این‌که از یک ماه گذشته در جلسات متعدد ستاد نوروزی همه مباحث به ریز بحث شده و در رابطه با آن‌ها برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: ما با آمادگی کامل به استقبال نوروز و مسافران نوروزی می‌رویم.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با تاکید بر این‌که در جلسه شورای مواد مخدر استان نیز طی دستورالعملی از ۲۰ ام اسفندماه طرح جمع‌آوری معتادان با ظاهر بد و پرخطر کلید خورده است، افزود: این کار با دستور دادستان و فرمانده انتظامی استان آغاز شده و تا کنون ۱۷۰ نفر از معتادان با ظاهر نامطلوب جمع آوری شده اند.
همچنین، سعید رازانی، دادستان خرم‌آباد نیز در این نشست که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به این‌که حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر عزم جدی دستگاه قضایی است، اظهار کرد: این اولویت را در عمل نیز نشان داده ایم.
وی با بیان این‌که در استان نیز مسائل پیش آمده در این رابطه را بلافاصله رسیدگی کرده‌ایم و دستورات قضایی اجرا شده است، تصریح کرد: تاکید ریاست قوه قضاییه هم این است که در رابطه با حمایت از آمران به معروف به‌صورت جدی اقدام شود.

captcha